Senaste nytt

Upp till 10 000 extrapoäng och 5000 statuspoäng på hyrbil med Hertz

Håller på och diskuterar med Hertz gällande tidigare hyror.
Men tänkte trots det lägga in några bokningar efter sommaren.

Försöker boka 3 dygn. Loggar in på sas.se och klickar mig vidare till Hertz.
Det stå om kampanjen men när jag söker och ska boka står det "tjäna 2000 extrapoäng".
Enligt villkoren ska 3 dygn ge 3000 extrapoäng och 1500 statuspoäng.

Någon som för rätt när ni försöker boka?
 

johan_fbg

Medlem
Jag måste nog köpa en Triss-lott, jag fick in mina Extra- och Statuspoäng helt som tänkt. Tog några veckor men där sitter de.
Det mest märkliga med de här kampanjerna är inte att Hertz oftast verkar strunta i att dela ut poängen utan att det ibland fungerar precis som det ska. Har svårt att förstå exakt vad som skiljer alla bokningar åt när alla bokat genom samma bokningsportal. Möjligtvis skit bakom spakarna vid någon manuell hantering av bokningen vid uthyrningsstationen?
 

airac

Medlem
Det mest märkliga med de här kampanjerna är inte att Hertz oftast verkar strunta i att dela ut poängen utan att det ibland fungerar precis som det ska. Har svårt att förstå exakt vad som skiljer alla bokningar åt när alla bokat genom samma bokningsportal. Möjligtvis skit bakom spakarna vid någon manuell hantering av bokningen vid uthyrningsstationen?
Behövs inte ens bero på manuella moment. Kan ju vara dålig byggda kopplingar mellan Hertz och franchisetagarnas system som tappar information på vägen eftersom franchisetagarens system inte stödjer alla datapunkter som Hertz har.
 

johan_fbg

Medlem
Behövs inte ens bero på manuella moment. Kan ju vara dålig byggda kopplingar mellan Hertz och franchisetagarnas system som tappar information på vägen eftersom franchisetagarens system inte stödjer alla datapunkter som Hertz har.
Stämmer detta är det magstarkt att hävda att det är hyrestagarnas fel eftersom man ”missat skriva in kampanjkoden”.
 
Behövs inte ens bero på manuella moment. Kan ju vara dålig byggda kopplingar mellan Hertz och franchisetagarnas system som tappar information på vägen eftersom franchisetagarens system inte stödjer alla datapunkter som Hertz har.
Ja, kan mycket väl vara så. Två gånger när jag har hämtat ut bil under våren har de kunnat se att bilen är bokad via EuroBonus, men har påstått att mitt EB-nr ej funnits inlagt.
De har fått lägga in nr manuellt varav en gång skrivit fel.
 

hco

Medlem
Behövs inte ens bero på manuella moment. Kan ju vara dålig byggda kopplingar mellan Hertz och franchisetagarnas system som tappar information på vägen eftersom franchisetagarens system inte stödjer alla datapunkter som Hertz har.
Absolut, så kan det mycket väl vara. Det är franchisetagare som jag upplever skapar mest problem.
 
Vet inte varför men de gånger som jag bokat bil via SAS så blir det alltid problem hos Hertz. T.ex. om jag lägger till vinterdäck vid bokningen så når inte den informationen Hertz. De hänvisar en alltid att boka direkt hos dom själva om man vill säkerställa att det blir rätt.
 
Toppen