Har EBD och flyger ORD-SAN i morgon från terminal 1 med United First. Kommer dock först från terminal 5. Jag har 3,5 timmar på ORD. Jag antar att det är United Polaris Loungen på terminal 1 som är den bästa loungen att tillbringa tiden i? Finns det något värde i att besöka andra *A lounger?
Du kommer inte in om du inte har åkt till ORD samma dag med United Polaris på long-haul tyvärr. Enbart United Polaris "inbound" men alla andra Star Alliance är ok "outbound"
Så om man åker United Polaris First outbound (domestic) - vilket jag tolkade att Vojago skulle göra(?) - så kommer man inte in i Polaris Lounge? Sorry ifall trögDu kommer inte in om du inte har åkt till ORD samma dag med United Polaris på long-haul tyvärr. Enbart United Polaris "inbound" men alla andra Star Alliance är ok "outbound"
Så om man åker United Polaris First outbound (domestic) - vilket jag tolkade att Vojago skulle göra(?) - så kommer man inte in i Polaris Lounge? Sorry ifall trög![]()
Ah självklart, SAS har ju samma "inbound/outbound" fast för Europa. Länken är mycket klargörande, tackar!Hoppas detta inlägg klargör. @Vojago är "inbound" till USA (sätt med Uniteds glasögon)
Nya Polarisloungen på Newark | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Det är kännt sedam tidigare, finns nog skrivet i de mer generella trådarna här om Polaris.Tänkte testa Polaris loungen idag inför mitt ORD-CUN flyg. Blev dock nekad pga att destinationen var Mexiko! Den infon hade jag missat i både forum och online på United info page, kanske var uppenbar men inte för lilla mig.
Det är alltså inte alla international destinations som ger access till loungen, endast vad United klassar som long-haul.
Blir att testa polaris på EWR på vägen hem istället...