Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

Nej. Du måste checka in med SAS, ta transport tillbaka till T1 (som fortfarande verkar vara buss). Sen kan du gå till Polaris.

Med tanke på 3t innan avgång borde du lätt hinna med 60-75min i Polaris om du hänger på låset hos SAS. Du borde vara i Polaris mindre än 30min innan avresa. Jag skulle lämna ca 70min innan avgång med SAS. Det ger dig bra med tid.

Då var det tyvärr som jag misstänkte, men tack för bra info. Får maximera den tid som finns helt enkelt :)

Tänkte försöka ta mig till denna lounge nu på min hemresa från Chicago i SAS C. Måste dock bli av med bagaget först - är det någon här som vet om man kan lämna det till något annat star alliance-bolag på terminal 5 isf?

Jag antar att SAS inte har någon personal på plats förrän 2-3 timmar innan och jag kommer vara på flygplatsen långt innan dess. Vore surt att fastna landside och tvingas vänta på att SAS-disken öppnar.
Hej @Myllys35, gick det bra? Några förändringar mot tidigare info?:)

Last edited:
Var i loungen för ca en vecka sedan. Ankom landside, checkade in hos SAS på T5 och tog sedan shuttle till T1. Inga konstigheter mer än lite längre kö än väntat i Fasttrack. Boarding pass blinkade gult vid immigration officer men blev genomsläppt utan problem.

Bussen vid B1 går var 10-15:e minut sas det. Jag tog en ca 14:45 och ankom rätt lagom till M13 till när boarding skulle startat. Flyget gick då 16:00 med boarding 15:15. Bussen ankommer vid M1 så det blir en promenad genom terminalen också.

Förresten, incheckningen var väldigt orolig över min plan, landsidebussarna är oberäkneliga och shuttle mellan T1 och T5 går bara var 40:e minut sa dom. Så var som sagt inte fallet när jag frågade i T1 och shuttle gick utan problem just denna gång. Gav denna feedback vid gate då det var samma personal där.

Lounge personalen rekommenderade att lämna loungen 45 min före boarding. Vilket är rimligt.

Får man fråga panelen(?):
Dricksar ni i Polaris-loungen (telefonen ville Polkagris-loungen. Hehe...)?

Om ja - hur mycket?
Om nej - blir dom sura?

Får man fråga panelen(?):
Dricksar ni i Polaris-loungen
Ja, tyvärr. Tycker principiellt att det är ett otyg, särskilt när det närmast förväntas.

Det är inte ovanligt att en bartender får en dollar för en drink/beställning, fem till tio dollar om jag haft samma servitör hela tiden i restaurangdelen. Första gången i EWR loungen fick jag dels gå före i kön till vilrummen, fick ha vilrummet längre än vad som var tillåtet när det var kö och därefter ordnades duschrum åt mig också vid sidan av kölistan när jag vilat klart. Den servicepersonen som fixade åt mig den gången, henne dricksade jag rejält!

Last edited:
Hej @Myllys35, gick det bra? Några förändringar mot tidigare info?:)

Den tidsuppskattning som @Senator levererade var spot on :).

Jag var på plats 3 timmar innan och då hade SAS öppnat, ev öppnade de en stund tidigare än så. Det tog extremt lång tid i security, men fick närmare en timme i loungen innan det var dags att lämna. Bussen som går airside var oväntat trevlig och ger en bra möjlighet att spana in olika flygplan medan man rullar runt på plattan. Fungerade väldigt smidigt för att ta sig tillbaka till femman.

Toppen