Om man skall tro deras hemsida har de ett avtal med smartlynx gällande en A320, men sen har man ju ändrat sig till E-170....och var man får den ifrån kan man ju bara spekulera i?!
Klippt ur Affärsvärlden;
Planen är att flyga från Arvidsjaur till Skellefteå och vidare till Köpenhamn på måndagar, tisdagar och fredagar. På måndagarna och fredagarna ska flyget gå tillbaka till norra Sverige.
På tisdagarna fortsätter Air Swedens plan söderut till Skopje och vidare till Beirut för att vända tillbaka norrut dagen därpå.
Hmmm...men jag har väldigt svårt att tro att det finns underlag för att flyga Arvidsjaur - Beirut
Allvarligt;
Som norrlänning bosatt i Skåne, dessutom jobb med kontor i Sundsvall har jag under många år förundrats att det inte gåt att driva linjer mellan t.ex LLA, UME och SDL till CPH. Flyga MMX-SDL är tidskrävande och kan kosta över 10.000 kr t.o.r.
Likt förbaskat måste man ha det tidsödande krånglet via ARN och flänga mellan in/utrikes med ny security om jag ska till CPH eller vidare från någon av Norrlandsmetropolerna.
Jag har flugit SDL-GOT sedan Linjeflygs dagar. Varför t.ex.inte låta den flighten fortsätta till CPH efter ett kort stopp i GOT?
Hade inte en linje Umeå-Malmö-Beirut varit en smartare linje? Smidigare inrikes utan byte Nord-Syd? Samt O&D resenärer Södra sverige till BEY? Visst är CPH bättre transfer mässigt men hur många kommer boka anslutning från CPH separat?