Senaste nytt

Udda upplevelser på flyget

Doctor-X

Medlem
När jag och Mrs Doctor-X för ett par år sedan flög DXB - CPH (tidiga morgonflighten, EK151) i ekonomi hade vi två danska medelålders kvinnor framför oss. Varav en åt en banan på planet och när hon var klar kastade hon bananskalet bakom sig över stolen och skalet landade rakt i ansiktet på Mrs Doctor-X. Fly förbannad över vad som hänt fick danskorna i utskällning av Mrs Doctor-X, som jag inte önskar att någon någonsin ska behöva uppleva.

Till denna dag hatar hon fortfarande danskar och svär lite varje gång vi är på CPH :p
 

Gweilo_2

Medlem
Hemresa från HKG med familjen 2006. Det som serverades till frukost föll inte tvååringen på läppen. För att demonstrera sitt missnöje slog han till brickan underifrån varpå delar av frukosten gjorde en perfekt båge över framförvarande stol och landade i huvudet på passageraren där. Han var inte hellycklig, och vi bad tusen gånger om ursäkt. Tillhör nu familjelegenden....
 

Mimer

Medlem
Mest lyckosamma, under en flygning mellan London och Los Angeles kommer utropet "finns det en läkare ombord?". Det fanns det. Tydligen 37 stycken till antalet till och med på väg från Österrike till en större konferens i Kalifornien. Det medicinska slutade väl med andra ord.

Det läbbigaste. Efter en skumpig färd mellan München och Trieste så ställer sig plötsligt den kinesiska damen på raden bakom mig upp under inflygningen. Innan personalen får ned henne på sittplats igen så hinner hon kräkas på mig och min kollega som satt på raden framför. Var inte helt roligt att möta den italienska representanten för vårt företag som plockade upp oss på flygplatsen i Trieste.
 
Last edited:

ptotheg

Medlem
2018 JFK-FRA-ARN på FRA-ARN sträckan med Lufthansa. Jag och min bror extremt trötta efter att ha suttit längst bak i ekonomi utan speciellt mycket sömn, förseningar pga. snökaos både i NYC och Europa, äntligen påväg hem. Min bror är flygrädd och har ett extremt domedagstänk.

Vi sitter på typ 4A och C. Strax efter takeoff uppstår en extrem doft av bränd elektronik. Flygvärdinnor springer runt och ”känner” på kabinens väggar. Tittar i overhead och letar datorer/telefoner vars batterier gjort sitt. Personal frågar om vi passagerare har elektronik i carryon, alla har något, ipads, datorer, telefoner plockas fram och undersöks. En herre framför oss nekar till att ha elektronik. 10min senare sliter en värdinna ändå fram en väska som visar sig tillhörra herren framför. Med en dator som verkligen gjort sitt och luktar bränt. Utskällningen som följer ÖNSKAR jag att jag filmat. Han fick sitta kvar när vi andra fick kliva av på ARN.

Under hela tiden detta sker är jag så övertrött att jag mer eller mindre fnissar som en 13-årig tjej medan min bror tror vi inom kort ska störta.
 

trekker

Medlem
Finns mycket man kan skriva här, men det lämpar sig bättre på en pubkväll med stora mängder öl.....
 

intuition

Medlem
Asså, på en flight till Tokyo var där en skitjobbig hårdrockarsnubbe som rev av sig kläderna och skrek "you've released the fookking fury"!

Jaha, skulle det vara självupplevda saker?!
;)

Jag kan tyvärr inte ståta med några väldigt udda upplevelser, bara små söta anekdoter. Som när jag hamnade bredvid en nervös man på ett flyg Malmö - Bromma. Han hade fönster-platsen och kollade verkligen allt hela tiden. Det var något stressigt och nervigt över honom, så jag kände att jag får nog snacka lite med honom så han inte går i spinn. Det visade sig att han jobbade just för Malmö Aviation och reste på en personalförmånsbiljett - och att det var första gången i livet han flög!
Spännande karriärval att jobba för ett flygbolag utan att ha flugit en enda gång i livet! Som tur var var det en lugn flygning och förutom oljudet när landningsställen fälldes in var det inga större chocker och redan halvvägs till Stockholm var han betydligt lugnare.
 

Hachans

Medlem
Åh, en av mina favoriter är ändå den svenska barnfamiljen i business på Singapore Airlines från SIN som tyckte att bordet var ett utmärkt skötbord.

Helt normalt och acceptabelt att det luktade bajs i kabinen.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen