NyfikenGrau
Medlem
Haha kanske det...ja det är ju än så länge hypotetiskt, ingen bilhyra närmsta månaden tyvärr. Med säkrast menade jag mer pålitligast att resan blir av jämfört med tåg eller buss.
Ja men alla har väl redan haft skiten?Hyrbil är ju som en virusodling på hjul![]()
U.S. Department of Transportation Issues Enforcement Notice Clarifying Air Carrier Refund Requirements, Given the Impact of COVID-19 | US Department of Transportation
U.S. and foreign airlines remain obligated to provide a prompt refund to passengers for flights to, within, or from the United States when the carrier cancels the passenger’s scheduled flight or makes a significant schedule change and the passenger chooses not to accept the alternative offered by the carrier.
The obligation of airlines to provide refunds, including the ticket price and any optional fee charged for services a passenger is unable to use, does not cease when the flight disruptions are outside of the carrier’s control (e.g., a result of government restrictions).
Stort tack, för ett trevligt och informativt svar!!
Kommer att kontakta dem 72 timmar innan.
![]()
Då är flighterna officiellt inställda. Jag skickade ett första mail till supporten, med önskemål om återbetalning, och fick svar ganska fort på nån timme trots att det var söndag em/kväll. Bra där Croatia Airlines! De skrev dock att deras "policy" under covid-19 är att erbjuda ombokning eller voucher. Såklart det vill det! Ombokning känns ju dock osäkert och vill inte riskera att sitta med ett värdelöst presentkort om allt går åt skogen. Jag har författat ett nytt mail i lite tydligare ton med hänvisning till både deras egen web med "passenger rights" samt till "EU-regler". Fights on!Sitter med en bokning Arlanda-Zagreb över Kristi Himmelsfärdhelgen med Croatia Airlines. Räknar inte med att åka och just nu erbjuds fri ombokning eller voucher som gäller 1 år framåt. Jag funderar på att sitta lugnt ett tag till och se om/när det blir inställt och då välja pengar tillbaka. Det verkar ju, när man läser här, vara den allmänna uppfattningen att så kommer det funka, rent generellt.
Hej!
Jag har ett par resor med Brussels Airlines som blev inställda pga Corona. Dock har jag inte fått någon återbetalning, måste man be om det själv? Inget som sker per automatik?