Lufthansa är ett av de få bolaget som fortfarande säger att man ger återbetalning. Men överallt nämns ju att de prioriterar alla som har flighter inom de närmaste tre dagarna vilket jag kan tycka är helt rätt.
För att få en återbetalning så rekommenderar jag att läsa sidan:
Cancellation and refund
Allra längst ner så står det:
Visa bifogad bild 107961
Om jag går in och tittar på mina egna bokningar så kan jag inte göra det online utan det är bara:
Visa bifogad bild 107962
Så jag gissar att det är samma för dig? I så fall får du kontakta dem personligen enligt instruktionen ovan. Men åter igen, som de skriver på andra flera ställen på webbplatsen, de prioriterar de som skall flyga inom 72 timmar och att andra skall vänta. Gissar att läget har lugnat ner sig betydligt om en vecka, så försök igen då.
Sannolikheten att Lufthansa skall gå i konkurs bedömer jag som helt obefintlig även vid ett längre stopp, så skulle därmed inte oroa mig för att pengarna skall "försvinna".
Lycka till och återkoppla gärna hur det går för dig.