Senaste nytt

Uber och Lyft i USA - hur gör ni med dricks?

Flyer722

Medlem
De kan uppdatera en rating i efterhand mig veterligen så det kan absolut spela roll.

Drivisar aldrig hemma, men enligt standard i USA.
Tyvärr verkar det som du har fel på den punkten, en förare kan inte ändra betyget i efterhand.
Det skulle vara väldigt märkligt om en förare kunde ändra betyget bara för att en person inte dricksade.

 

mha321

Medlem
Spelar betyget ngn roll om man får en bil? Jag tänker att visst någon kanske nekar en med 3 i betyg.
Jag tänker att betyget sätts innan man lämnar dricksen. I de få fall jag dricksar så sker det en stund efter.
I värsta fall om betyget blir katastrof får man väl skapa ett nytt konto?
Hamnar du under typ 4.5-4.6 leder det ofta till att du får vänta längre på bil. De förare som har höga betyg kan välja bort resenärer med låga betyg. Så som jag förstått det iaf, har inte råkat ut för det själv.
 

Flyer722

Medlem
Spelar betyget ngn roll om man får en bil? Jag tänker att visst någon kanske nekar en med 3 i betyg.
Jag tänker att betyget sätts innan man lämnar dricksen. I de få fall jag dricksar så sker det en stund efter.
I värsta fall om betyget blir katastrof får man väl skapa ett nytt konto?
Beror på vart du befinner dig, om du är på en plats med få uber bilar så kommer det spela roll men inte om det är många bilar runtomkring dig. Aa du kan bara öppna ett nytt konto med ett annat telefonnummer.
 

palmen

Moderator
Tyvärr verkar det som du har fel på den punkten, en förare kan inte ändra betyget i efterhand.
Det skulle vara väldigt märkligt om en förare kunde ändra betyget bara för att en person inte dricksade.

Tyvärr verkar du lita på en källa som har fel. Är väl bättre att lita på vad Uber själva säger? Enligt Uber är det möjligt både för resenärer och förare att ändra en rating i efterhand.

 

igelkotten

Medlem
Jag dricksar i princip alltid oavsett land. I USA har jag alltid gjort det, och i resten av världen gör jag det sedan en tid tillbaka efter att ha läst så många artiklar om hur Uber satt sina förare i väldigt prekära situationer (eftersom Uber sätter priset). I många lägen är priset alldeles för lågt så det kräver ingen masterexamen för att räkna ut att det inte går ihop.



 

Flyer722

Medlem
Tyvärr verkar du lita på en källa som har fel. Är väl bättre att lita på vad Uber själva säger? Enligt Uber är det möjligt både för resenärer och förare att ändra en rating i efterhand.

Detdär är att föraren kontaktar supporten för att kunna ändra betyget han gett passageraren alltså ett väldigt udda specialfall och inte samma koncept som en passagerare kan ändra betyget på en förare.
 

palmen

Moderator
Detdär är att föraren kontaktar supporten för att kunna ändra betyget han gett passageraren alltså ett väldigt udda specialfall och inte samma koncept som en passagerare kan ändra betyget på en förare.
Det är dock fullt möjligt att göra, även om det är enklare för oss resenärer.
En del förare drar ju in 5 stjärnor innan man ens hinner hoppa ur bilen, medan andra väntar med detta.
 

Flyer722

Medlem
Det är dock fullt möjligt att göra, även om det är enklare för oss resenärer.
En del förare drar ju in 5 stjärnor innan man ens hinner hoppa ur bilen, medan andra väntar med detta.
Palmen tror dock du har fel ändå, texten du bifogade står det (Change a drivers rating)

Denna text däremot är (Change a passengers rating) vilket står klart o tydligt nej.

 

BAS

Medlem
Typ $2 för kort resa, 5-15% för längre. Men beroende på hur nöjd jag är kan det bli mer. Senast gav jag ca 50% vid en körning till Miami South Beach från flygplatsen då föraren var väldigt trevlig och gav en massa bra tips.
 
Toppen