Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

Testat Uber i Istanbul och funkar klockrent. Åkt med UberXL några gånger, man får en Mercdes Vito eller Viano för 5-8 personer. Artiga förare som kör lugnt och fint (så mycket som det går att göra i Istanbul). Rekommenderas starkt. 100 TRY fast pris från flygplatsen till hela europeiska sidan.

Njae men vill iaf ha det rent och fräscht. Åker man dessutom lite uppklädd så vill man kanske inte sitta i en sunkig skitig plyschstol
(ping @Christiansson)

Tror inte jag åkt någon taxi (förutom i London) som inte haft skinnstolar eller överdrag av "skinn" just för att det ska vara lätt att hålla rent.

Jag fick en Tesla förra helgen i Stockholm med UberLux :)

Fick jag också.... Med Taxi Stockholm. En riktig skitbil den där Teslan. Ljudnivå i kupén som gjorde att jag inte kunde göra mig förstådd på telefonen när jag ringde, stötig på vägen vilket gjorde det svårt att jobba på datorn och låg takhöjd bak så håret skrapade i taktyget (184cm lång). Sista gången jag hoppar in i en sån frivilligt.

Upplever att Uber i många städer numera mer eller mindre har "surge" prissättning som standard - dvs oavsett vilken tid på dygnet det handlar om så är det surge. Kanske vore det bättre att man bara justerar standardpriset uppåt istället för att få det till att vara något "tillfälligt."
Vidhåller min tidigare kommentar att det fungerar allt sämre med Uber och att skillnaden mellan vanlig fultaxi och Uber nu i det stora hela är utraderad.

En av de mest lockande aspekterna av Uber är ju just att man kan se (ungefär) vad resan kommer att kosta. Om det då skiljer flera hundra procent mellan estimat och slutpris... Nej, jag håller mig nog till Taxi Stockholm.

Taxi Kurirs app i Malmö (säkert på fler ställen) är alldeles suverän. När man beställer en körning så får man ett fast pris, man kan se på en karta var bilen befinner sig, man kan lägga in kreditkort och avtalskort och man får kvitto på mail. Gamla adresser ligger kvar som "favoriter" så en bokning görs på 10 sekunder.

Suveränt!

Last edited:
Taxi Kurirs app i Malmö (säkert på fler ställen) är alldeles suverän. När man beställer en körning så får man ett fast pris, man kan se på en karta se var bilen befinner sig, man kan lägga in kreditkort och avtalskort och man får kvitto på mail. Gamla adresser ligger kvar som "favoriter" så en bokning görs på 10 sekunder.

Suveränt!

Håller med helt. Har slutat med Taxi Stockholm och Uber till förmån för Kurir. Synd bara att bilarna är rätt sunkiga.

Kurir är ju sunkigast av de stora. Jag använder i princip alltid Taxi Stockholm när jag åker. Deras app fungerar riktigt bra i sin enkelhet...

Toppen