Senaste nytt

Två nya direktlinjer med SAS från Göteborg - Paris och Bryssel

Moco

Medlem
Någon som kan verifiera med SAS vad som planen? Har @Jacob fortfarande möjlighet vore det tacksam att försöka få lite klarhet i vad planen för SAS engagemang är för Landvetter, framförallt gällande London, Paris och Bryssel. Eller vet @GOT Landvetter Airport något?

Blir nog svårt med tanke på hur svårt de har att hålla reda på enkla saker, såsom att t.ex. veta vem som har rätt till en "gratis" flaska vatten eller en smoothie.
 

erc

Medlem
Flyger SK2577 (GOT-BRU) i november. Avresan 13:50 på fredag passar utmärkt för en weekend. Hemresan på söndagen får dock ske med Brussels Airlines (SN2317).
 

Jacob

Medlem
Någon som kan verifiera med SAS vad som planen? Har @Jacob fortfarande möjlighet vore det tacksam att försöka få lite klarhet i vad planen för SAS engagemang är för Landvetter, framförallt gällande London, Paris och Bryssel. Eller vet @GOT Landvetter Airport något?
Kollade detta med kontakterna på SAS och du är helt rätt ute.

Konkurrensen till London blev väl tuff när nu även BA och Ryanair utökar från Göteborg. Göteborg-London reduceras till en daglig avgång och istället läggs fokus på Paris och Bryssel som får bättre avgångstider med morgon- och kvällsavgångar. Dessutom blir det ytterligare en avgång i veckan på Göteborg-Luleå.
 

AABack2ARN

Medlem
Kollade detta med kontakterna på SAS och du är helt rätt ute.

Konkurrensen till London blev väl tuff när nu även BA och Ryanair utökar från Göteborg. Göteborg-London reduceras till en daglig avgång och istället läggs fokus på Paris och Bryssel som får bättre avgångstider med morgon- och kvällsavgångar. Dessutom blir det ytterligare en avgång i veckan på Göteborg-Luleå.

Och det hade inte SAS kunnat räkna ut på egen hand..? :confused:
 

Moco

Medlem
Kollade detta med kontakterna på SAS och du är helt rätt ute.

Konkurrensen till London blev väl tuff när nu även BA och Ryanair utökar från Göteborg. Göteborg-London reduceras till en daglig avgång och istället läggs fokus på Paris och Bryssel som får bättre avgångstider med morgon- och kvällsavgångar. Dessutom blir det ytterligare en avgång i veckan på Göteborg-Luleå.

Linjen kommer väl förmodligen att dö innan den ens hinner öppna eftersom ingen kan använda SAS för jobbresor på denna sträckan längre. Flytten från LHR var en spik i kistan, konstiga tider den andra. Men det kanske blir någon annan spännande topplinje med potential (till att förlora mer pengar), typ Östersund eller Sveg eller något liknande :D
 

MarcusC

Medlem
Och det hade inte SAS kunnat räkna ut på egen hand..? :confused:
Klockrent....SAS lägger ner en hyfsat välbelagd linje Got-Lhr vilket såklart BA tacksr och tar emot. Sedan öppnar man på Stansted där Ryanair redan är etablerade...och kan inte ens konkurrera med regelbundenhet...jaa det lär inte bli en långvarig linje Got-Stn med SAS. Även Norwegian tar ju chansen och ökar.
Frågan är när SAS tappar första platsen på Landvetter....(ironi)
Men förstår inte vad SAS förväntade sig här...sorry gnälligt men tycket det e riktigt trist SAS lägger ner LHR linjen.
 
Kollade detta med kontakterna på SAS och du är helt rätt ute.

Konkurrensen till London blev väl tuff när nu även BA och Ryanair utökar från Göteborg. Göteborg-London reduceras till en daglig avgång och istället läggs fokus på Paris och Bryssel som får bättre avgångstider med morgon- och kvällsavgångar. Dessutom blir det ytterligare en avgång i veckan på Göteborg-Luleå.

Jag har kollat och Jacob har helt rätt. Fler avgångar med annat och tyvärr färre till STN.

-Fredrik
 

olo

Medlem
Kollade detta med kontakterna på SAS och du är helt rätt ute.

Konkurrensen till London blev väl tuff när nu även BA och Ryanair utökar från Göteborg. Göteborg-London reduceras till en daglig avgång och istället läggs fokus på Paris och Bryssel som får bättre avgångstider med morgon- och kvällsavgångar. Dessutom blir det ytterligare en avgång i veckan på Göteborg-Luleå.
Jag har kollat och Jacob har helt rätt. Fler avgångar med annat och tyvärr färre till STN.

-Fredrik
Tack för att ni kolla upp. Lovande med bättre tider till Bryssel än tidigare, men tråkigt med London.

Synd att inte SAS förstod det som vi alla andra sade. För Göteborg finns det många vettiga *A-anslutningar från London som nu inte längre fungerar.
 
Toppen