Oj, det låter ju inte så bra…Däremot när jag läser förutsättningarna igen där smidighet efterfrågas hade jag personligen valt i princip vilket flygbolag som helst förutom Turkish
Ledsen men det är för mycket strul med dem.
Finns spaltmeter här på BC med tråkiga historier
Jag misstänker att dessa Youtube klipp (som kanske dessutom troligen var sponsrade?) inte gick igenom hur Turkish hanterar saker när det går snett, utan hur det var när allt fungerar.Dessutom ligger de klart bäst till prismässigt i business på våra datum, och i några YouTube-klipp jag sett har de fått väldigt höga betyg.
Två familjer
Har läst om att man kan bli avbokad till annat flyg vid överbokning. Viktigt för oss att kunna flyga tillsammans.
Båda familjerna har Amex Elit. Det vi vill göra är att boka alla 8 i samma bokning men betala som två separata kort, det för att undvika blir splittrade vid eventuella ombokningarJag är tveksam till att Amex-försäkringen täcker för folk utanför hushållet.
De som är utanför hushållet bör nog skaffa en egen försäkring.
Jag misstänker att dessa Youtube klipp (som kanske dessutom troligen var sponsrade?) inte gick igenom hur Turkish hanterar saker när det går snett, utan hur det var när allt fungerar.
När det fungerar så är Turkish bra, även om de inte längre är lika bra som de var tidigare enligt mig.
Däremot är de ett av de absolut struligaste att ha att göra med när något går fel. Och hela upptakten till den här tråden är ju att du vill minimera problem om det går fel...
Tack för tipset! Ska absolut kolla upp både Turkish-luckan på Landvetter och Amex Resor.Turkish borde ha en lucka på Landvetter flygplats, det är väl Menzies som sköter den. Hos dom kan man göra ombokningar och dylikt.
Jag hade faktiskt åkt ut till flygplatsen och frågat om dom skulle kunna hjälpa till med detta eftersom det inte går att göra på hemsidan.
Jag hade i förebyggande syfte haft en tydlig lapp med mig på samtliga passagerare med pass numren och ålderskategori samt resplan!!