+ 1 på denna kommentar. Ängsligt jagande efter "optimala lösningar" kan leda till strul. Gör ett "OK" val istället och var nöjd med det. Semesterresor ska vara kul och avslappnande.Så risken är att du gör allting väldigt komplicerat för dig
Återigen, du kan boka med VN från GOT till SGN med ett byte.Köra till Göteborg station för tåg/buss till CPH, allt detta i extra god tid för eventuella förseningar - blir lätt en 6-7 timmar till och sen ytterligare 17 tim resande. Mkt smidigare med Turkish 3,5 tim till IST och sen 10 tim till SGN.
Nu när man reser med barn så har restiden blivit största prio
Om det inte funkar;
2:
Bokat 4 vuxna + 2 barn i en bokning på nätet
Boka 2 vuxna i en annan bokning på nätet
Ja. Frågan är bara vad som är simplast i det här falletKeep it simple![]()
Kolla med Jordenresor dåI det här fallet är det totalt 4 vuxna och 4 barn, inte 6+2. Vi vet nog inte om de är fördelade som 2+2, 2+2 eller på något annat vis, men om man gör två bokningar tror jag definitivt att man bör försöka hålla ihop familjerna.
Ja. Frågan är bara vad som är simplast i det här fallet.
Jag tror som sagt att det enklaste är två separata bokningar, en per familj. Men ett annat sätt att se det vore att fundera på vad som är MINST viktigt. Jag skulle nog säga att det enklaste att lösa på annat vis är reseförsäkringen, så om det var jag som reste skulle jag ranka vikten av att betala med två olika Amex som minst viktigt och lättast att bortse ifrån (om inte spend/poäng är en väsentlig faktor vill säga). Det talar i så fall för att boka alla på en bokning, via telefon eller (seriös) resebyrå (absolut inte OTA).
Instämmer. Stora gruppbokningar är ett fall där riktiga resebyråer faktiskt är en bra idé.Givet alla randvillkor tror jag att resebyrå är det enda "görbara", det låter som om alla andra alternativ ger för stort avkall på kraven.
Tack för din kommentar, men jag håller nog inte riktigt med här.+ 1 på denna kommentar. Ängsligt jagande efter "optimala lösningar" kan leda till strul. Gör ett "OK" val istället och var nöjd med det. Semesterresor ska vara kul och avslappnande.