Senaste nytt

Turkish business till och från Houston (ny+gammal B777)

Synd bara att en av flighterna numera har spärrat mittsäte i business, men jag upplever ändå dessa stolar som betydligt luftigare än t.ex. Lufthansas slimlinesäten.
Jag hoppas faktiskt att jag får detta planet när vi ska åka eftersom vi åker med infant. Det är lite trångt att ha barnet i knät så jag tar hellre blockat mittensäte! :) Hade jag och min fru åkt själva så hade vi hellre haft eget större säte! :cool:

Jag hoppas faktiskt att jag får detta planet när vi ska åka eftersom vi åker med infant. Det är lite trångt att ha barnet i knät så jag tar hellre blockat mittensäte! :) Hade jag och min fru åkt själva så hade vi hellre haft eget större säte! :cool:

I så fall, se till att åka på TK1791 eller TK1792 - dessa går nästan uteslutande med Airbus A320 med spärrat mittsäte! :)

Annars skulle jag rekommendera TK1794 som numera alltid går med a330-300 mellan ARN och IST. Vissa av dessa har reclinerstolar men många har lie-flat också.

Stämmer. De har några gamla A330-200 som har angle flat. De har iofs också några leasade a330-200 som har lie flat, men det är helt klart en risk och något jag skulle försöka undvika på längre flighter.
Flyger med TK160 i höst. När jag bokade var det A332 men har ändrats några ggr, i nuläget är det A333. Hoppas det är färdigbytt nu.... :cool:
Alternativt att vi hamnar i den A332 som uppdaterats först :D

Frågan är vad det blir 31 augusti från Bangkok.. De lär ju ta en del kärror ur trafik och fasa in de som är inbytta så frågan är i vilken ände och vilka linjer som de kommer prioritera.
USA är ju förståeligt men Asien har också mycket trafik och brukar ha minst två tredjedelar full business class cabin.
Vore gött att få flyga tillbaka i en nyrenoverad kabin, den på 777 är en mycket bra förbättring.

Som sagt. Turkish är min favoritstol i C.
Även jag 194cm, har dock bara 47,5 i skor ;)
Tar gärna omvägen och även min kära sambo som ej gillar att flyga speciellt mycket tycker Turkish är bästa bolaget hon testat.
Nu inget bokat på ett tag med dem men hopas få in dem igen någon gång under nästa år :)

Tycker också ombordupplevelsen är trevlig, men 13 timmar IST-SFO är lite segt, efter 3 timmar är man över Kalmar...
Jo men man har fötterna på en ottoman, inte instucket i ett skåp under någons armveck.

Skämt åsido. Fish Bone staggered o allt vad de heter har vissa fördelar men det klagas med rätta på utrymmet. Undrar om trenden kommer att vända tillbaka? Allt har ju en benägenhet att gå i vågor.....

Toppen