Senaste nytt

Turkish business till och från Houston (ny+gammal B777)

Tack för en mycket bra rapport.
Värt att notera är att om man flyger OSL-IAH så flyger man in 25000+ miles (Obs! Inkl. Elite Bonus) i Business Class (bokningsklass J,K,Z) och därmed återkvalificerar man sig för Turkish Elite (*A Gold) på en resa. 15,834 miles (enligt GCMap) * 160% (Elite Bonus) = 25334 Status Miles. Varför från Oslo? Jo, det finns priser från ca. 17.000 NOK och historiskt har det då och då dykt upp priser nedåt 13.000 NOK vid Nordamerika-kampanjer med Turkish.

Annars skulle jag rekommendera TK1794 som numera alltid går med a330-300 mellan ARN och IST. Vissa av dessa har reclinerstolar men många har lie-flat också.
Kan jag lita på det? När jag tittar på United.com står det att TK1794 flygs med en A321 den 14 september.

Kan jag lita på det? När jag tittar på United.com står det att TK1794 flygs med en A321 den 14 september.

I så fall har säkert United rätt, TK ändrar plan rätt mycket på kortdistanssträckor. Men A321 med recliner-stolar är ju bra det med. Nog den bästa hårda business-produkten man kan få inom Europa, med undantag för några enstaka lie-flat-rutter såklart.

I så fall har säkert United rätt, TK ändrar plan rätt mycket på kortdistanssträckor. Men A321 med recliner-stolar är ju bra det med. Nog den bästa hårda business-produkten man kan få inom Europa, med undantag för några enstaka lie-flat-rutter såklart.

Aeroflot har mer eller mindre samma stolar som Turkish inom Eurpoa så den hårda produkten är likartad.

Toppen