Senaste nytt

Turkish Airlines "uppdaterar" Miles&Smiles

För 70K kan du resa till USA eller Asien t/r i Business. Du kan övertrassera ditt konto med 10K miles om du är Elite eller Elite Plus.

Alternativt göra som johhenrik och boka Lufthansa First till Dubai t/r för 71K miles under nya tabellen :)

Oh, intressant med LH F för 71k. Är utan matare, bara IST-DXB-IST?

Miles&Smiles kan imponera ibland, jag och sambon åkte på en weekend till Istanbul (ARN-IST) för några veckor sedan i ekonomiklass för strax under 1500 SEK/person ToR. Efter lite tjat så gick sambon med att registrera sig i M&S, hennes argument var att hon reser allt för lite för att någonsin få ihop poäng så det räcker till att användas, men gick ändå med på att testa. Nu efter endast två flighter ser hennes konto ut såhär:

ARN-IST 2054 miles
IST-ARN 2054 miles
Välkomstbonus #1 1000 miles
Väkomstbonus #2 6500 miles
Uppdatering av kontaktuppgifter: 4x250 miles
Totalt: 12608 miles.

Enligt den gamla awardstabellen så räcker detta t.ex. till en enkel biljett i business Stockholm - Dar es Salaam eller Kilimanjaro, och platstillgången ser mycket god ut. Dvs, dags att köpa ytterligare 8300 poäng till henne (och få 50% bonus) för 1500 SEK och boka en safari-resa! Gäller bara att boka innan 1a Juni då priset till centrala/norra afrika höjs från 25k till 50k.

Så för hennes del kommer hon ha lagt 1500 kr på de ursprungliga biljetterna ARN-IST, 1500 kr på extra miles och sen ca 2000 kr för skatter och då fått en resa i business class ToR till Tanzania. Nu börjar hon också förstå poängen med frequent flyer program :D

Good luck med å finne en reward "coast to coast".
Etter US gikk over til oneworld har tilgjengligheten sunket radikalt så tydelig at UA er giriga på bonusseter.

Good luck med å finne en reward "coast to coast".
Etter US gikk over til oneworld har tilgjengligheten sunket radikalt så tydelig at UA er giriga på bonusseter.

Det finns inte varje dag men det går att hitta några dagar i vissa månader.
Jämfört med SAS Business class award till USA är det relativt lätt att hitta.
Screenshot20140520_1.png

Det finns inte varje dag men det går att hitta några dagar i vissa månader.
Jämfört med SAS Business class award till USA är det relativt lätt att hitta.
Ja det skal jo ikke mye til... ;) Men de releaser uansett ikke like mange plasser til partnere (sjekk feks Lifemiles eller M&S som denne tråden omhandler)
Det har blitt vesentlig sämre en det var

Nu har jag öppnat Miles&Smiles konton åt mamma och syrran. Det blir 2218 miles för flygningarna i sommar + 7500 i välkomstbonus och 1000 för uppdatering av kontaktuppgifter. Totalt 10718 miles per person. Då de inte bryr sig ett dugg om miles då så får jag drygt 20 000 gratis miles till mitt förfogande, och på det 1000 miles i värvningsbonus till mitt eget konto. Nu återstår bara konststycket att skapa ett familjekonto, men om inte det funkar så ser jag nog till att köpa lite extra miles och flyga United BusinessFirst igen. Tack för den Turkish Airlines! :D

Hojta till ifall någon vill bli värvad.

Last edited:
Nu har jag öppnat Miles&Smiles konton åt mamma och syrran. Det blir 2218 miles för flygningarna i sommar + 7500 i välkomstbonus och 1000 för uppdatering av kontaktuppgifter.
Har ett nyöppnat M&S-konto som blivit statusmatchat till Elitestatus. Har inga flygningar än men väl inom ett par veckor; får man denna välkomstbonus efter första flygningen, eller var det ett riktat erbjudande?

Toppen