Jag är nybliven Miles & Smiles-medlem och har drygt 13,000 poäng. Enligt informationen i den här tråden ska det bli försämringar den 1:e juni så jag tänkte att det kunde vara en god ide att sätta sprätt på mina poäng innan dess. Jag vill boka Casablanca -> Köpenhamn (enkel resa) men jag har fått följande felmeddelande 2 dagar i rad när jag har valt min avgång och klickar på "Next>":
We apologize for the inconvenience.
Please try again later
(7465801)
Vet någon om det finns en lösning på det problemet? Kan jag t ex ringa och boka istället?
Jag läste att det finns 2 sorters biljetter, "Capacity Controlled Award Tickets" och "Seat Guaranteed Award Tickets". Är det endast priset och antalet tillgängliga biljetter som skiljer mellan de olika biljettyperna? M a o, om jag köper en award-biljett i kategorin "Capacity Controlled Award Tickets" så är jag garanterad plats på flyget, det är alltså inte någon slags standby-biljett?
Vet någon om det finns restriktioner på STPC, Stopover Paid By Carrier, (Turkish Airlines fixar gratis hotell under min nattliga layover i Istanbul) för award-biljetter?