Senaste nytt

Turkish Airlines Stockholm - Cancun

ekf

Medlem

Arv

Medlem
Finns det någon erfarenhet här av att dessa "married segments" blir bokningsbara, antigen att TK släpper dem eller att någon agent lyckats få till det?

Kollar på en resa ARN-CUN, som verkar finnas tillgänglig i Biz hela vägen via United och som delsträckor på SAS, men såklart inte som hel hos SAS.
 

Senator

Moderator
Finns det någon erfarenhet här av att dessa "married segments" blir bokningsbara, antigen att TK släpper dem eller att någon agent lyckats få till det?

Kollar på en resa ARN-CUN, som verkar finnas tillgänglig i Biz hela vägen via United och som delsträckor på SAS, men såklart inte som hel hos SAS.

Min erfarenhet är att XXX-IST-YYY funkar bra om ARN-IST är blockerad. Dock kräver det ett segment till. I mitt fall har YYY varit SIN, KUL och BKK.

Gällande XXX så ser jag HEL som en bra plats med mycket tillgänglighet och enkelt att ta sig till. Utöver HEL har CDG mycket tillgänglighet. FRA och MUC samma men notera att ofta hamnar du i ekonomiklass med Lufthansa.

Jag har flera framgångsrika bokningar som börjar i HEL, när ARN var stängt. Dock har inga blivit av…..än
 
  • Gilla
Reactions: Arv

Robe12

Medlem
Lånar tråden lite här:

Jag har en bokning ARN - CUN via IST i business hela vägen.

Undrar lite angående med flyget från IST till CUN där jag vet att TK har använt deras nya 787-8 men ser att alla flyg nu körs av deras gamla plan som är 777. Någon som har erfarenhet om vilken som är skönast att åka samt varför flyger dom inte nya planet till CUN längre? :/

Hade ju självklart varit trevligt med det nya.
 

Mr Planning

Medlem
B787 nya kabin ser ju finare ut, men stolen är väldigt trång.

Den gamla kabinens stol på B777 är betydligt bekvämare.

Det är en lång flygning som går via MEX
 

Flyer722

Medlem
Lånar tråden lite här:

Jag har en bokning ARN - CUN via IST i business hela vägen.

Undrar lite angående med flyget från IST till CUN där jag vet att TK har använt deras nya 787-8 men ser att alla flyg nu körs av deras gamla plan som är 777. Någon som har erfarenhet om vilken som är skönast att åka samt varför flyger dom inte nya planet till CUN längre? :/

Hade ju självklart varit trevligt med det nya.
Om ni är 2pers så funkar båda planen, om du är ensam hade jag försökt undvika b777
 

Robe12

Medlem
B787 nya kabin ser ju finare ut, men stolen är väldigt trång.

Den gamla kabinens stol på B777 är betydligt bekvämare.

Det är en lång flygning som går via MEX

Tack så mycket för informationen då kanske man har flyt ändå. Ja en 17h flight kan bli rätt jobbigt men flyger med TAP på hemvägen, så blir rätt mycket kortare. Får hoppas att deras A330-900NEO är bekvämt

Om ni är 2pers så funkar båda planen, om du är ensam hade jag försökt undvika b777

Vi är två stycken, så det blir bra för B777. Känns sådär att åka själv med den seatconfg hehe
 
Last edited:
Toppen