Senaste nytt

Turkish Airlines Stockholm - Cancun

JoNi

Medlem
Jag har försökt hitta en awardresa med Turkish från ARN till CUN och har försökt hitta något i Business. Det verkar "bara" bli mixed cabin med economy från ARN till IST. Brukar de släppa business senare?

Jag var tvungen att hitta nya rutter nu då TAP Portugal ställde in sina direktflyg från CUN till LIS i oktober... Kan det vara så att TAP dyker upp igen senare för nu hittar jag inte mycket annat än SAS, UA, Lufthansa.. (Jag söker på UA:s sajt)
 

Linmet

Medlem
Ring in. Hade också svårt att hitta. Det bör finnas business med byte i exempelvis frankfurt. Om det sen är att föredra kontra köra economy ned till Istanbul... njae tvek.

Har själv resa i juni ARN-FRA-IST- CUN CUN-IST-ARN


verkar ju finnas risk för PCR-test för transfern i tyskland dock... vilket är jobbigt när man är familj på 4 som ska iväg.
 

MTheC

Medlem
Antar att du tänker använda eurobonus-poäng så mitt svar utgår ifrån det. Det har varit ganska svårt att hitta platser ARN-IST i business på senare tid, det har dock vid några tillfällen varit så att SAS kundtjänst hittat platser som jag ej sett via United. Kan ju kanske dyka upp platser senare men är ju också kanske värt att fundera över hur viktigt det är med business på den sträckan. Om det är viktigare med business än snabbaste resväg så kolla med extra stopp, det brukar finnas via t ex FRA, PRG, GVA och SKG men kan ju vara riskabelt att ha extra stopp då flyg ändras, ställs in och restriktioner förändras.
 

JoNi

Medlem
Antar att du tänker använda eurobonus-poäng så mitt svar utgår ifrån det. Det har varit ganska svårt att hitta platser ARN-IST i business på senare tid, det har dock vid några tillfällen varit så att SAS kundtjänst hittat platser som jag ej sett via United. Kan ju kanske dyka upp platser senare men är ju också kanske värt att fundera över hur viktigt det är med business på den sträckan. Om det är viktigare med business än snabbaste resväg så kolla med extra stopp, det brukar finnas via t ex FRA, PRG, GVA och SKG men kan ju vara riskabelt att ha extra stopp då flyg ändras, ställs in och restriktioner förändras.


Tack. Egentligen är väl inte det så stor fara med Economy utan tänkte mest att i Business ingår golfbag :) Kanonideer!
 

JoNi

Medlem
Ring in. Hade också svårt att hitta. Det bör finnas business med byte i exempelvis frankfurt. Om det sen är att föredra kontra köra economy ned till Istanbul... njae tvek.

Har själv resa i juni ARN-FRA-IST- CUN CUN-IST-ARN


verkar ju finnas risk för PCR-test för transfern i tyskland dock... vilket är jobbigt när man är familj på 4 som ska iväg.


Toppen, jag ringer igen. De var väldigt trevliga förra gången.
 

MartinH

Medlem
Air Canada visar platser i business ARN-IST. SAS agent skall kunna boka detta.

screenshot-www.aircanada.com-2021.03.09-23_33_35.png
screenshot-www.united.com-2021.03.09-23_33_58.png
 

hendberg

Medlem
Jag har försökt hitta en awardresa med Turkish från ARN till CUN och har försökt hitta något i Business. Det verkar "bara" bli mixed cabin med economy från ARN till IST. Brukar de släppa business senare?

Jag var tvungen att hitta nya rutter nu då TAP Portugal ställde in sina direktflyg från CUN till LIS i oktober... Kan det vara så att TAP dyker upp igen senare för nu hittar jag inte mycket annat än SAS, UA, Lufthansa.. (Jag söker på UA:s sajt)
Jag har försökt hitta en awardresa med Turkish från ARN till CUN och har försökt hitta något i Business. Det verkar "bara" bli mixed cabin med economy från ARN till IST. Brukar de släppa business senare?

Jag var tvungen att hitta nya rutter nu då TAP Portugal ställde in sina direktflyg från CUN till LIS i oktober... Kan det vara så att TAP dyker upp igen senare för nu hittar jag inte mycket annat än SAS, UA, Lufthansa.. (Jag söker på UA:s sajt)
Att hitta ARN-IST i C är i stort sett omöjligt. Har själv letat flera år, men alltid landat i att söka ARN-FRA-IST istället. Då har det varit lättare och har t.o.m hittar för 4 pers vid några tillfällen.
 

Senator

Moderator
Den här frågan har varit uppe ett antalllllllllllllllllll gånger ;) Svaret är det samma som tidigare. Turkish kör med "Married Segments" på vissa sträckor också för bonusresor. Arlanda verkar vara särskilt hårt drabbat av detta. Upplever just nu detta mycket efter att A330 avgången försvann.
Travel Technology for Dummies: What is a 'married segment'?

Jag har själv letat ganska mycket för vintern 21-22, och det var inga problem att hitta t.ex. 4 platser
IST-SIN/KUL samt
HEL/FRA/MUC/CDG-IST-KUL
Däremot var det svårt med OSL/ARN/GOT/CPH-IST-SIN/KUL

Om man tillhör forumets skara av konspirationsteoretiker så kan man fundera lite på varför just SAS länder verkar var så drabbade. Men svaret heter "Married Segments" från Skandinaviska marknader eller hur @Tonton?
 

Tamas

Medlem
Tack. Egentligen är väl inte det så stor fara med Economy utan tänkte mest att i Business ingår golfbag :) Kanonideer!

Är det inte så att tillåtna bagage avgörs av längsta sträckan? Även om ARN-IST är i Economy får man ta med mycket bagage? Jag har inte reglerna i handen men jag misstänker det.
 

Linmet

Medlem
Att hitta ARN-IST i C är i stort sett omöjligt. Har själv letat flera år, men alltid landat i att söka ARN-FRA-IST istället. Då har det varit lättare och har t.o.m hittar för 4 pers vid några tillfällen.

Jag har business IST - ARN 4 pers i juni. Ett sällskap vi åker med har även 2 platser på samma flight! Vi hade även det i november 2019. Måste haft tur :)

Dock har jag aldrig löst ARN-IST...
 
Toppen