Senaste nytt

Turkish Airlines statusmatchar

Skickade in förfrågan den 25/3, och fick svar den 4/2 om att de ville ha en fotokopia på mitt EBG-kort. Skickade in detta samma dag men sen dess har jag inte mottagit något svar, och frågan av det hela är om det är idé att skicka en påminnelse till dem eller bara vänta?
Har läst att flertalet personer här fått vänta lång tid, men bättre att fråga en gång för mycket!

Vänta ett tag.
Som det var för mig så fick jag vänta i ett par månader innan de ville ha kopior på kort, kontoutdrag och pass... Så höll det på 3-4 gånger i ett halvår vilket är extremt om man jämför med andra.
Ha is i magen, invänta deras svar och ber de på nytt om samma saker som de redan har fått, hänvisa till att de redan har fått alla uppgifter som de behöver.

För ett par dagar sedan, i slutet av förra veckan om jag minns rätt, beställde jag ett nytt kort så jag har läst att flera måste registrera en aktivitet för att få sitt kort.
Innan dess ändrade jag min adress då jag just har flyttat.

En kvinna ringde upp mig i eftermiddags och presenterade sig från Turkish Airlines.
Hon ville meddela att hon har tagit emot ett brev med en beställning av ett kort från Turkiet.
Hon ville få bekräftat vilken av adresserna som gällde då jag har en registrerad adress men sändningen var till en annan adress.

Med tanke på att det tog i runda slängor 6 månader för de att till slut godkänna min status match och hört alla skräckhistorier om att man aldrig får något svar oavsett hur många gånger man skickar mail, ringer eller försöker kontakta bolaget inkl Stockholmskontoret.

Jag är beundransvärd att inom ca 5-6 dagar ha fått kortet skickat från Turkiet och uppringd från en representant som pratar svenska och vill försäkra sig om vilken adress som är korrekt så att kortet kommer fram säkert.

Efter att ha hört andra som inte har fått sitt kort efter statusmatchning och läst tips om att gå in på THY's sida och beställa ett nytt kort så blev jag idag överraskad...

Inte nog med att jag fick välkomstboxen som för övrigt är snygg innehållandes ett kort och en bagtagg med tillhörande läderrem så fick jag även ett separat välkomstbrev. :D

1429716320281.jpg
1429716347271.jpg
20150422_170905.jpg

• Gilla
Reactions: pep
@SNIFF
Jag är lika paff som dig... Jag chansade att iaf få kortet genom att beställa ett nytt pga förlust. Nu fick jag det här. :)

Gör en förlustanmälan och beställ ett nytt.
Kanske är det så att det plingar till i deras system att du ej har fått ditt välkomstpaket och sänder det till dig?

Jag och fru Gnisten ansökte samtidigt den 3:e april från Aegean Gold. Så här gick det:

Fru Gnisten:
07 april. Welcome to Classic vilket vid log-in visade sig vara Elite.
19 april. Welcome to Elite

Gnisten själv;
20 april. please supply your Miles & Smiles number.
26 april Welcome to Elite. Ingen omväg via Classic.

Status matchade med EBG och fick svar inom 2 veckor om att jag blev deras silvermedlem, och 2v + 1 dag meddelande om att jag nu är deras elite medlem (Star Gold) i två år.

Nu när jag är Diamant, undrar jag om jag kan få högre status på Turkish igen? Till deras Elite+? Någon som har erfarenhet?

Toppen