Senaste nytt

Turkish Airlines statusmatchar

Jag har läst en hel del rapporter och verkar som de statusmatchar i princip alla, men tiden det tar varierar hiskeligt mycket.

För mig tog det veckor att matcha och jag lade in 2 påminnelser.
Sedan fick jag aldrig det fysiska kortet, men måste skicka en lost card request och idag fick jag mitt Elite kort i postlådan! :) vilket också tog några veckor

Då gick det ändå fort. Tog säkert ett halvår för mig, men fick Elite till slut. Matchade EBG. Makalöst långsam hantering.

Jag blev matchad idag. Tog 5 dagar. Det här är rätt schysst! Passar bra inför kommande resa till IST med TK på torsdag!

Jag skickade in: hela min historik senaste året samt en bild på mitt EBG.

Attachments

• Screen Shot 2015-03-15 at 23.24.18.png
    Screen Shot 2015-03-15 at 23.24.18.png
    294,4 KB · Visningar: 351
Även jag försökte mig på detta och blev utan problem matchad till guld mot mitt EBG med giltighetstid till sista mars 2017. Bara att tacka och bocka. :D

Har blivit ombedd att skicka in mina flygningar sista två månaderna, men jag har varit pappaledig, därav inga flygningar. Jag skickade dock in mitt statement för tiden innan jag gick hem, får hoppas att det räcker. Någon annan som har varit i motsvarande situation som trots allt fått matchningen att gå igenom?

Frågan må ha besvarats innan men:

Måste man ha flugit/ha flygningar inom framtiden med TK, eller räcker det med *A för att kunna statusmatcha till deras Elite?

Toppen