Senaste nytt

Turkish Airlines nya businessclass

Tyvärr tror jag det kommer vara strul att prata med kundtjänst om seating så länge A-D resp G-K ser ut att vara parsäten på seatmap. Hoppas att detta kommer att uppdateras/ändras så småningom.
Fast seat map stämmer ju fick vi bekräftat i live rapporten idag. Behöver inte bråka med kundservice om det. Bara seata sig på rätt bokstav så löser det sig ju

Fast seat map stämmer ju fick vi bekräftat i live rapporten idag. Behöver inte bråka med kundservice om det. Bara seata sig på rätt bokstav så löser det sig ju

Problemet är att jag ringer till dem för att få ett parsäte (ska resa med barn), men får då till svar att det inte är något problem då jag redan är seatad på ett parsäte (A-D).

Problemet är att jag ringer till dem för att få ett parsäte (ska resa med barn), men får då till svar att det inte är något problem då jag redan är seatad på ett parsäte (A-D).
Jag förstår, men be inte om parsäte utan om 1 EF eller 2DG så blir det rätt.

Jag tror enda sättet är att många mailar kundservice om detta customer2@thy.com . Och påpekar att det är ett systematiskt fel med alla F på alla avgångar alla destinationer. Det har jag gjort. :)

Någon av er som haft framgång i mailkontakt med Turkish kundservice angående seating?

Efter att tidigare ha ringt 3 gånger till dem utan framgång, testade jag att kontakta dem via deras Facebook-sida/Messenger. Frågade specifikt efter EF-sätena, och fick då till svar att det inte finns några EF-säten... De skickade mig denna bild. Jag har på ett vänligt sätt försökt hävda för dem att denna seatmap inte stämmer, men föga förvånande utan framgång. De man kommer i kontakt med är troligtvis vara firstline support (den engelsktalande sitter säkert i Indien) och de svarar bara på vad de ser i sitt system.

Attachments

• 1F384439-E2CE-4E3A-B733-EFDCFCD03B79.jpeg
    1F384439-E2CE-4E3A-B733-EFDCFCD03B79.jpeg
    30,6 KB · Visningar: 307
Märkligt att man inte får rätt på seatmapen nu när man börjat flyga med 787:an. Jag har:
- Ringt fyra gånger utan framgång
- Chattat på Messenger som menar att jag måste ringa igen
- Skrivit via ett formulär på hemsidan. Inget svar!
- Mailat customer2@thy.com. Inget svar!

Vi 2 vuxna och en 8åring har 5a 6a 7a IST-DPS var det enda som gick att välja allt annat blockat.. Vore kul att sitta bredvid varandra :rolleyes:

Toppen