Senaste nytt

Turkish Airlines Miles & Smiles

Fick också svar angående missing miles

We have received your message that you sent us to our unit 17 March 2015. Your missing flights dated 16 February 2015 will be inserted upon confirmation by the partner airline. About your process you will be informed within 14 days.
The flights mentioned in your message have not been added to your account. Since your tickets have been issued ''P'' classes. Due to Lufthansa Airlines program rules ''P'' class is not eligible for mileage accrual.

Kan tyckas lite märkligt att man inte får miles då man flyger business class med partner Airlines?
Det finns några flygbolags Business class som inte ger några miles till vissa bonusprogram.
Ett exempel var Aeroflots Z klass som inte gav någr miles någonstans ganska lång tid. Lyckligtvis de har åtgärdat detta.

Tack doktorn, därför undvek jag länge Aeroflot för att få miles till Flying Blue, av samma anledning får jag väl nu undvika LH P-klass till Miles & Smiles...

Finns det någon TK representant här på forumet?
Det fanns en som hette Gisle Nair Dueland men han har inte loggat in sedan november 2014. Jag tycker mig se ett mönster när det gäller företagsrepresentanter här på forumet. De går med för att de tycker det verkar vara ett bra sätt att promota sitt flygbolag, men så fort någon missnöjd kund tar upp något negativt om flygbolaget i fråga försvinner de med svansen mellan benen.

Det fanns en som hette Gisle Nair Dueland men han har inte loggat in sedan november 2014. Jag tycker mig se ett mönster när det gäller företagsrepresentanter här på forumet. De går med för att de tycker det verkar vara ett bra sätt att promota sitt flygbolag, men så fort någon missnöjd kund tar upp något negativt om flygbolaget i fråga försvinner de med svansen mellan benen.
@Gisle Nair Dueland är en vanlig medlem som råkar att jobba på Turkish Airlines, men detta betyder inte att han är officiell företagsrepresentant av Turkish Airlines.

Dags boka en resa med familjen till sommaren men saken är den att det inte finns tillräckligt med poäng på kontot för alla. Frågan är om jag kan boka en award för min son (7år) från ett annat M&S konto och boka min egen från mitt konto? :confused:

Skaffade Miles&Smiles i våras då jag redan har uppnått SAS Diamond. Tänkte använda mina resor inom Sverige på SAS plus och få poäng på Turkish. Testade att bokföra en resa LLA-ARN-MMX på M&S. Reser i Plus med Travelpass. Visar sig att jag inte fick några poäng alls i M&S för resa i SAS Plus. Blir inget med M&S i fortsättningen heller utan fortsätter i Eurobonus.

Tack för informationen angående TK Företags representant, men då det inte finns en officiell representant så väljer jag att istället skriva om händelsen i en separat tråd.

Skaffade Miles&Smiles i våras då jag redan har uppnått SAS Diamond. Tänkte använda mina resor inom Sverige på SAS plus och få poäng på Turkish. Testade att bokföra en resa LLA-ARN-MMX på M&S. Reser i Plus med Travelpass. Visar sig att jag inte fick några poäng alls i M&S för resa i SAS Plus. Blir inget med M&S i fortsättningen heller utan fortsätter i Eurobonus.
Det är snarare problem hos SAS som inte släpper poängen. Har inte heller fått några miles för två flygningar i Februari. Har försökt efterregistrera, men SAS har inte svarat på mina requests än.

Sitter och funderar på en one-way *A award med Miles & Smiles.

Turkish Airlines - Awards - turkishairlines.com

Om man läser T&C för one-ways verkar det onekligen som att man måste flyga TK metall:

7) In codeshare flights one way award ticket can not be issued if Turkish Airlines is not the operating airline.
samt
17) One way award tickets are not applicable for other Star Alliance flights. One way award tickets will not be combined with other Star Alliance member Airlines award tickets.

Dock har jag bestämt för mig att du @Jonas C någonstans har skrivit att man kan åka ta ut en Miles & Smiles one-way award till SYD via BKK. Och isf flyga sista sträckan med TG. Stämmer detta, eller minns jag fel?

Toppen