Senaste nytt

Turkish Airlines lounge i Istanbul - Vilrum?

Intressanta inlägg... får själv tillfälle att prova denna lounge om knappt två veckor. Landar mitt i natten för vidare färd österut ca 01:00 ... drygt en vecka senare är det frukostläge på hemresan, landar ca 05:30 för vidare färd hemåt vid halv nio.

Om jag är alert nog så blir det några bilder som jag psotar här.

Det finns bättre lounger i världen, men det finns helt klart massvis med sämre också. Vill man ha lugn och ro, då är den inte för dig, då den oftast är tokfull under peak hours. Helger är det väldigt lugnt dock. Den har ett bra utbud av mat och dryck. Biografen e nice att slappa i. Jag brukar köra med in-ear-lurar o ligga där inne i de schyssta loungefåtöljerna. Perfekt att äta innan flighten iaf, så kan man sova direkt efter take-off :)

Har besökt loungen 2 gånger senaste 2 veckorna ungefär vid samma tid, ca 1900. Väldigt kaotiskt som vanligt fram till kl 1930, sen börjar det blir lugnare tempo. Den nya "loungen" som sägs ska öppnas den 11:e februari kommer att vara endast för de med Elite Plus kort och för dom som flyger i business. Så det kanske blir lite förre folk i den stora...

På FlyerTalk menade de tvärt om, att den nya loungen kommer vara öppen för alla. Skulle helt klart uppskatta om de öppnade en separat lounge för E+ och Business.

I CIP loungen är det överfullt just nu och jag sitter med ett glas Merlot på golvet med en blomkruka som granne efter ätit maten stående. Imorgon öppnar nya delen, ska skanna på torsdag om tid finns. Som vanligt bra mat och dryck.

Oj, det har aldrig varit så fullt att man inte kan sitta när jag varit där och jag har varit där väldigt många gånger. :) Dock kan man få ta ett varv för att spana in vilken ledig plats som är bäst. :)

Deras Merlot (om det är samma som när jag var där senast i November) som de serverar är ju rätt god iaf. Bra kvalitet för en sådan lounge tycker jag. Den kostar trots allt €18 på taxfree. :)

Den nya "loungen" som sägs ska öppnas den 11:e februari kommer att vara endast för de med Elite Plus kort och för dom som flyger i business. Så det kanske blir lite förre folk i den stora...

EDIT: Mycket snack om den nya loungen och det verkar som att det som ska öppnas idag är för "alla" och inte för de med E+/business biljetter?! Ska vara intressant att se vad som egentligen kommer att öppnas idag. Det går även rykten om att det ska finnas en "massagestol" som ska vara speciell... Men jag föredrar nog en vanlig massage :)

Jeg er lidt forvirret over disse lounges:
1. Er den nye lounge der åbner 11 Feb. forskellig fra "Arrival Lounge"?
2. Hvad er kriteriet for at benytte "Arrival lounge" (er det kun ved arrival to IST - not for transit or departure?)?
3. Er den nye lounge bygget i tilslutning til den eksisterende, berømte "Istanbul lounge"
4. Hvor ligger de 3 (2?) lounges i forhold til hinanden?

1. Nej, inte en ny lounge, utan de bygger ut befintlig CIP lounge (den "vanliga berömda" loungen airside)
2. Arrival är bara för när du ska till Istanbul, den ligger landside, så efter du har passerat passkontrollen. Krävs business eller TK Elite+ (kanske Elite funkar, men jag minns inte)
3. Ja, ny våning.
4. Samma ställe, ingen har flyttats.

Toppen