Senaste nytt

Turkish Airlines lounge i Istanbul - Vilrum?

Denna lounge var en mycket trevlig erfarenhet.
Absolut den bästa av det dussintal jag besökt.

Massor av mat finns men gå runt o kolla för det finns lite olika på olika ställen. Fräsch nybakad pizza, kebabvarianter, soppor, pasta och ett stort salladsutbud.

Drickautbudet var mycket bra med 3 olika röda viner, alla mycket goda. Tror att det även fanns 3 vita.
Öl var det dock "bara" en sort, såvitt jag kunde se.

Starkare saker fanns naturligtvis också men min erfarenhet stannade vid den obligatoriska GT. Fortsatte med vinprovningen...

Enda nackdelen är väl att det var så utspritt att det tar en bra stund bara att gå runt och kolla in utbudet.

Ang vilorummen har dom 4 st som man kan få tillgång till om man har en transfertid på 4-7 tim. Först till kvarn gäller...

Duschrum fanns också och skulle normalt inte vara väntetid sades det. Detta ska undersökas på hemvägen.

Kan bara hålla med Joakim.

Testade duschrummen förra veckan och då fick jag vänta i en kvart. Vilket var helt Ok med tanke på att detta var kl 6 på morgonen och många longhaul flighter som hade anlänt. Men duschrummet var väldigt rent och häftigt. De hade blåtands knapp på duschpanelen som jag inte fattade vad det skulle användas till men det var coolt :)

Håller med, en toppenlounge. Eget bakery, finns alltså nybakade frallor på morgonen
Synd bara att personalen är lite "tvärig".

Måste hålla med övriga, sitter i loungen nu och tycker också det är den bästa jag besökt. Detta trots att den är ganska stor. Jämför man med Emirates lounge i Dubai tex så är den mycket stökigare. Plus i kanten också för superb internetuppkoppling som brukar vara sisådär, speciellt i större lounger. Bra utbud av allt som övriga sagt. Att det är lite utspritt gör inget, slår man ihjäl lite tid. Tycker även förvaringsboxarna för bagage är jättebra så man slipper släpa runt på bagaget och behöver man något i väskan så kan man enkelt plocka ut det utan att behöva hämta ut från bemannad förvaring.

Får nog testa Turkish på longhaul nästa gång!

Det enda jag tyckte var negativt var att det var så mycket folk...var svårt att hitta sittplats. Kanske inte alltid är så.

Sitter i loungen nu, och ja det var lite ont om sittplatser när jag kom in strax efter 07, men nu vid 8-snåret har det lugnat ner sig.
Bra lounge med stort utbud av det mesta, har dock inte hunnit utforskat allt än.

Har gästat loungen tv ggr nu i mars och tycker det är den fräschaste lounge jag avnjutit.

Positivt: Flärdkänsla, utbud (som redan nämnts bio, vilrum, mat etc)

Negativt: Om du reser i economy och gästar med kortstatus så är det inte helt smidigt att komma in, tog mig tio minuter+ båda gångerna då det verkar vara en bökig process i TAs system för att koda in din biljett. Basarkänslan som också nämnts, jag lyckades gå förbi toaletterna två gånger innan jag hittade dem bakom frostade slidingdörrar av glas... Ska du sedan vidare på long-haul och har en gate där planet dockar så kan du ju glömma att norpa med dig en dricka eftersom de gaterna har egen security. Går däremot ypperligt om du flyget tex till Stockholm eftersom planet då står på plattan.

From my Iphone 353.jpg
Toaletterna, mycket fräscha, verkar vara permanent bemannade

From my Iphone 354.jpg
Biorummet

From my Iphone 355.jpg
Förvaringsskåpen, ingen risk att du inte hittar väskan igen...

From my Iphone 356.jpg
Cali-feel på väggen innanför entrén

From my Iphone 357.jpg
Bibliotek och snooker

Last edited:
Toppen