Senaste nytt

Turkish Airlines byter till Airbus A321 på samtliga flygningar till Stockholm.

Jeg fløj TK business igår IST-WAW. Materiellet var A321 men configurationen var "EU": 3 x 3 sæder med blokeret midtersæde. Useless seating! Dette er spild af penge for business class, selv om maden er god og der er champagne ombord
 
Som sagt tror TK är flexibla, det är en stor mix på rutten ARN-IST har jag också sett. A320/321 och 738...en hel del frakt på denna rutt också.
 
Är det mer konsekvent nu med 2-2 A321 nu? Verkar ju ha varit lite si och så... har en awardbokning i november där det står 330 men 321 på Turkish hemsida när man söker samma flyg.
Spelar egentligen ingen större roll men det sista jag vill är ju blockat mittsäte som är för att citera tidigare "uselelss seating och slöseri med pengar(poäng)"
 
Är det mer konsekvent nu med 2-2 A321 nu? Verkar ju ha varit lite si och så... har en awardbokning i november där det står 330 men 321 på Turkish hemsida när man söker samma flyg.
Spelar egentligen ingen större roll men det sista jag vill är ju blockat mittsäte som är för att citera tidigare "uselelss seating och slöseri med pengar(poäng)"
330 eller 321 är väl bättre än 737 och allt annat narrowbody inom TK?
 
Jag kikade lite snabbt i ExpertFlyer och jag kan bara se A320 och Bombardier Q400!? Det kan väl inte stämma att de kör med Q400?
 
330 eller 321 är väl bättre än 737 och allt annat narrowbody inom TK?
Givetvis skulle 330 vara topp men ser det som ren bonus. Verkar enligt tråden finnas (har funnits?) en del 321 som kör SAS/LH etc-intraeuropastandard på stolen med endast blockat mittsäte och det skulle vara en riktig nitlott. Tom med många 737 skall ju ha riktig businesstol så även det skulle vara att föredra framför en 321 med blockat mittsäte.
 
Är det 11:45 flighten så har det varit fixed BC säten (2-2) för mig senaste året. Flighten på eftermiddagen och natten brukar vara en blandning med 2-2 eller 3-3 säten, oberoende av flygplansmodell (a32x eller B737) Sannolikheten att få 2-2 är som störst på 1145 flighten.
 
Toppen