Senaste nytt

Turisthotell i London?

Återigen stort tack för alla tips! Hotellen ni har föreslagit ovan är tyvärr antingen fullbkoade, betydligt dyrare eller ligger oväntat till (Seven Dials). :S
Har nu bokat Radisson Blu Edvardian Vanderbilt South Kensington Hotels | Radisson Blu Edwardian Vanderbilt i South Kensington "så länge". £317 för tre nätter inkl engelsk frukost och avbokningsbart till samma dag som incheckning. Gissningsvis bör jag ha med vaselintuben för att kunna komma in i rummet, så stort kan jag tänka mig att det är... Skall leta vidare när jag får mer tid.
Har någon provat detta hotell (eller området, själva har jag aldrig bott i Kensington tidigare) så får ni gärna kommentera.

Återigen stort tack för alla tips! Hotellen ni har föreslagit ovan är tyvärr antingen fullbkoade, betydligt dyrare eller ligger oväntat till (Seven Dials). :S
Har nu bokat Radisson Blu Edvardian Vanderbilt South Kensington Hotels | Radisson Blu Edwardian Vanderbilt i South Kensington "så länge". £317 för tre nätter inkl engelsk frukost och avbokningsbart till samma dag som incheckning. Gissningsvis bör jag ha med vaselintuben för att kunna komma in i rummet, så stort kan jag tänka mig att det är... Skall leta vidare när jag får mer tid.
Har någon provat detta hotell (eller området, själva har jag aldrig bott i Kensington tidigare) så får ni gärna kommentera.

Som Kensingtonbo kan jag intyga att det är ett mycket, mycket bra område. Tror inte att du blir besviken.

• Gilla
Reactions: jsn
Det är ett helt ok hotell och bra värde för pengarna tycker jag. Frukosten var typiskt engelsk men helt ok.

• Gilla
Nu är det här precis över din budget (2.180 kr/natt) men jag har bott flertalet gånger på Lancaster London och varit helnöjd. Bra läge precis vid ett tube-stopp samt med gångavstånd både till Paddington, Hyde Park och Oxford St.

• Gilla
Lite återkoppling här - helt rätt @Moco @palmen @lephantome jag är riktigt nöjd med det hotellet för det priset, och med området. Rummet var inte stort, men kändes ändå inte krampaktigt på något vis. Rent och någorlunda fräscht. Engelsk frukost som var helt OK om än inte outstanding. Trevlig och hjälpsam personal. Hotellet ligger ca 150m från tunnelbanestationen Gloucester Road som ligger på Picadilly-linjen - direkt från Heathrow mao.
Trevligt närområde med några restauranger och ett par pubar. Kan verkligen rekommendera Hereford Arms - mycket trevlig både på ölsidan och matsidan.
Hotellet ligger nära naturhistoriska museet, och fortsätter man den gatan så passerar men Harrods efter en liten stund.
Det ända som jag vill sätta upp på minussidan är att jag upplevde det som i stort sett obligatoriskt att ta tunnelbanan när man skall in till City, det käns som lite väl långt att gå. Där känns läget runt Paddington bättre och mer centralt.
Men jag kommer definitivt överväga detta hotell nästa gång jag skall bo över i London privat.

Jag har börjat titta efter hotell i London inför årets decemberresa, och jag tycker priserna har gått upp väldigt mycket jämfört med förra december. Tittar jag på det Radisson-hotellet jag bodde på förra gången så har priserna stigit med ca 40% i pund räknat (från £317 till £437) för tre nätter, och många andra hotell verkar ha stigit med liknande nivåer. Och då är jag ändå ute mycket bättre tid än förra året...
Så ett par frågor:
* Har ni samma erfarenhet av att hotellpriserna har stigit signifikant under senaste året?
* Är jag för tidigt ute för att försöka boka något prisvärt? Är det större chans att få tag i bättre priser fram i november, om jag skall bo i mitten på december?

Har inga egna jämförelser men läste i någon av tabloiderna på vägen hem från London för en vecka sedan att det just nu är rekordbeläggning på många hotell tack vare den låga pundkursen. Så jag antar att det gör så att hotellen tar tillfället i akt att höja priserna... För övrigt publicerat i en av de tabloider som tycker att detta med Brexit är det bästa som hänt sedan rostat bröd uppfanns.

• Gilla
Toppen