Senaste nytt

Turista i Ryssland med visum

Det är inte lätt med visum till Ryssland, speciellt när de kräver inbjudan eller bekräftelse från hotellet. Jag fick ett tips för ett par år sedan och kontaktade en resebyrå som tar hand om det, Slavin Kompaniet. Man lämnar sitt pass och foto till honom så sköter han resten. Har fixat både 30-dagars turistvisum och även 6-månaders visum med flera inresor som kostar dock lite mer. Funkade jättebra för mig.
Visum till Ryssland - Ryssland - Visum - Slavin Kompaniet

• Gilla
Reactions: pep
Det går bra att resa individuellt om man fixar en inbjudan online (mängder av ställen), kostar inte mycket och är inte bunden till något hotell. Det är inbjudan och visumansökan/visum som måste stämma överens, inte visumet och "verkligheten".
Det enda på visumet man måste hålla är inresedatum, samt resa ut igen senast utresedatum.

Tackar, stor skillnad på de nästan 1500 kr som firmorna tar. Iaf när man åker två eller flera.
Jag gjorde visumansökan på egen hand och det var absolut inga problem att fixa det själv. Endast ett besök på ambassaden och sen vänta nån vecka innan man hämtar upp passet igen med visum. Se dock som sagt till att ha alla papper på plats när du lämnar in ansökan.

Är det någon som har en hemsida som listar alla dessa papper man ska ha på plats då? Jag har sett lite olika varianter online:)

Är det någon som har en hemsida som listar alla dessa papper man ska ha på plats då? Jag har sett lite olika varianter online:)
Det beror lite på vem som jobbar också, vissa har olika uppfattning om vad man behöver och ändrar sig under loppets gång så man behöver lämna in mer papper för att få ut sitt visum.

Toppen