Senaste nytt

Tummen upp för Starwoods SPG Program

K

KavlingeDude

Guest
Synd att man inte är resident i Asia så man kan få World MC då de verkar ha en hel del på "G".
 

m10

Medlem
Synd att man inte är resident i Asia så man kan få World MC då de verkar ha en hel del på "G".

Nu blir det lite OT, vilket jag ödmjukt ber om ursäkt för, men som resident i Asien undrar jag förstås vad MasterCard har på gång här?

/Always looking for a good deal und so weiter
 

agehall

Medlem
Samma här, har ett EB MasterCard och det funkar utmärkt.

Dessutom blev jag visst SPG Gold ett år till utan att ha haft en enda betald stay förra året. Lite mysko tycker jag, men jag klagar inte.. ;)
 
K

KavlingeDude

Guest
Kan reka Westin (Sukhumvit) i Bangkok. Har nu bott där 3 gånger i rad och alla 3 gångerna har man fått svit och superservice. De gör verkligen "allt" för Platinum.
Nästa gång blir det dock Sheraton på andra sidan "bara för att se" om de är lika bra.
 
När situationen i Bangkok är normal, är Sheraton Grande fem gånger bättre än the Westin Grande. Just nu är de dock 50-80% dyrare, också. The Westin är ett perfect businesshotell, men sviterna och loungen är inte så speciella.

Att få svit på the Westin är inte garanterat om man tittar på FT. Har själv bott både i executive room och exec suite där. I Sheraton Grande är svitsituationen ganska dålig just nu p.g.a. hotellet håller på att renovera. Om du vill ha en svit rekommenderas det att använda SNA om dessa är tillgängliga för dej.

De finaste rummen (både grande deluxe och metropolitan suite) inom SPG i Bangkok hittar du hos St Regis, vilket är 100% dyrare än the Westin. Bara du kan bestämma om det är värt priset eller inte.
 
Toppen