Senaste nytt

Trolig avbokning av min kommande resa?

Lite OT men handlar om trolig/eventuell ombokning (från SAS sida).
Ska flyga hem MIA-ARN direkt den 8/2 men den flighten finns inte när man söker resa, istället finns en direktflight dagen innan. Allt ser dock korrekt ut på [mina bokningar] i nuläget och har inte fått ngn info från SAS (vilket hänt vid tidigare om- och avbokningar). Kan min flight vara helt slutsåld? Vad tror ni, bör jag förbereda mig på en ombokning eller har SAS tidigare beteende gjort mig paranoid?

Edit. SK958 den 8/2-2023

Jag har faktiskt liknande. Reser hem från Miami 8e mars. Inga direktflyg går från miami till Stockholm Arlanda den dagen.

+1 på den. Har exakt samma läge på en bokning i mars. Hemresan är bokad med direktflyget 22 mars från Miami till Arlanda. Det går inte att boka med pengar, men det går att boka med poäng i Business. I princip soptomt när jag kollar expertflyer.

Verkar inte lovande det här.

Jag har faktiskt liknande. Reser hem från Miami 8e mars. Inga direktflyg går från miami till Stockholm Arlanda den dagen.

+1 på den. Har exakt samma läge på en bokning i mars. Hemresan är bokad med direktflyget 22 mars från Miami till Arlanda. Det går inte att boka med pengar, men det går att boka med poäng i Business. I princip soptomt när jag kollar expertflyer.

Verkar inte lovande det här.
Ser ett mönster här, samtliga har bokat hemresa onsdag men SAS verkar ha flyttat direktflighten till tisdag (finns 7/2, 7/3 och 21/3).

• Gilla
Reactions: A87
Bra observerat!

Frågan är om vi blir ombokade eller avbokade?
Baserat på SAS tidigare dumheter (med B737-700 och A340-300) så väntar man väl så länge med att ställa in onsdagsflighten att det inte finns plats kvar på ngn direktflight. Alternativt finns fyra singelplatser i kabinen.

Har också sett att våran resa med SAS, ARN-MIA 26 Jan och MIA-CPH-ARN 3 Feb inte är bokningsbara längre, för några veckor sedan fanns dubbla SAS flighter från Skandinavien några dagar i veckan när man sökte till/från MIA i jan - feb, dessa togs nyligen bort och nu är det en flight per dag som gäller (lika som tidigare år) Kan nog bara att konstatera att dom med största sannolikhet blir inställda. Hoppas det blir omgående bara så vi blir ombokade och kan planera boende, transporter mm.

Jag fick ARN-MIA 10 nov flyttad till 7 nov. Fick vanliga mailet om ändring och ringde in. Flyger nu ARN-CPH-MIA 10 nov som planerat. Trist med tidig avgång ARN-CPH men får i gengäld (förhoppningsvis) premiär i A350. :)

Roade mig med att kolla hur SAS slingar MIA-linjen (perioden 30/1-20/2).
Mån ARN-MIA-CPH
Tis CPH-MIA-ARN
Ons ARN-MIA-CPH
Tors CPH-MIA-OSL
Fre OSL-MIA-ARN
Lör ARN-MIA-CPH
Sön CPH-MIA-ARN

Ska göra ett försök i veckan att boka om till direkt-flighten hem en dag tidigare, har bokat SAS Plus Smart. Återkopplar.

Ska göra ett försök i veckan att boka om till direkt-flighten hem en dag tidigare, har bokat SAS Plus Smart. Återkopplar.
Idag kom info med ändringar för våra flighter så nu gick det att ändra utan kostnad. Infon med ändringar kom dock inte från SAS utan från ”check my trip”.
Utresan blev senarelagd samt A350 istf A330.
Hemresan blev via CPH (nu ombokad direkt ett annat datum), senarelagd samt A350 istf A330.
Blev uppringd av SAS engelskspråkiga kundtjänst inom 10 min. Vi (4) åker Plus och det var begränsat med platser kvar att boka om till då de nya direktflighterna legat ute till försäljning ett bra tag innan vi kunnat boka om (sedan är det väl färre Plus-platser i A350?).

Toppen