Senaste nytt

Trolig avbokning av min kommande resa?

ToniE

Medlem
Har en SAS bonus bokning CPH-TYO 30jun-7juli men kollar jag idag så finns inga resor torsdagar längre.
Vad är troligt att SAS gör då, avbokar eller ombokar min resa?
Hur långt innan gör de sånt?
Får man välja dag vid ombokning?

Tack för svar.
 
Har en SAS bonus bokning CPH-TYO 30jun-7juli men kollar jag idag så finns inga resor torsdagar längre.
Vad är troligt att SAS gör då, avbokar eller ombokar min resa?
Hur långt innan gör de sånt?
Får man välja dag vid ombokning?

Tack för svar.
Kan rekommender att läsa denna tråd. Vet inte om du kan se ifall den står planerad som A340-300?
SAS A340-300 återuppstår ? | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Jag hade tur efter 6 försök på samtal till kundtjänst och fick välja datum helt och hållet på min bonusresa jag hade i december 2021. Nu vet jag inte om du har betalt för biljetten med cash eller om det är en bonusresa?

Av erfarenhet så brukar dem boka av de med ca 3 månader -> 3 veckor innan ungefär. Det hela beror ju på restriktioner och varje kvartal hur tidtabellen kommer sättas därefter.
 

ToniE

Medlem
Kan rekommender att läsa denna tråd. Vet inte om du kan se ifall den står planerad som A340-300?
SAS A340-300 återuppstår ? | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Jag hade tur efter 6 försök på samtal till kundtjänst och fick välja datum helt och hållet på min bonusresa jag hade i december 2021. Nu vet jag inte om du har betalt för biljetten med cash eller om det är en bonusresa?

Av erfarenhet så brukar dem boka av de med ca 3 månader -> 3 veckor innan ungefär. Det hela beror ju på restriktioner och varje kvartal hur tidtabellen kommer sättas därefter.

Ok tack, den står som A340-300 och bonusresa.
 
Ok tack, den står som A340-300 och bonusresa.

När fick du ändringen? Tänker jag lyckades ändra en bonusresa från 21 Dec 2021 - 5 Jan 2022 redan när ändringen kom i början av Sep 2021. Visst kan du ändra men det hela beror också på vilken agent du kommer till. Säg att du ser att den skall gå med A340-300 och är medveten om att SAS inte flyger dessa och flighten beräknas ställas in. Jag lyckades efter 6 samtal som sagt att få en agent som bara sa: Vilka datum vill du åka? Sen var jag ombokad till dem datumen i sommar 2022 oavsett att det inte fanns platser bonusmässigt på avgången.
 

ToniE

Medlem
När fick du ändringen? Tänker jag lyckades ändra en bonusresa från 21 Dec 2021 - 5 Jan 2022 redan när ändringen kom i början av Sep 2021. Visst kan du ändra men det hela beror också på vilken agent du kommer till. Säg att du ser att den skall gå med A340-300 och är medveten om att SAS inte flyger dessa och flighten beräknas ställas in. Jag lyckades efter 6 samtal som sagt att få en agent som bara sa: Vilka datum vill du åka? Sen var jag ombokad till dem datumen i sommar 2022 oavsett att det inte fanns platser bonusmässigt på avgången.

Jag har fortfarande inte fått nån ändring samma resa finns kvar under mina bokningar, råkade bara se att att det inte finns några resor torsdagar längre.
Om jag inte gör nåt ändrar SAS automatiskt till närmaste dag med samma reseklass?
 
Jag har fortfarande inte fått nån ändring samma resa finns kvar under mina bokningar, råkade bara se att att det inte finns några resor torsdagar längre.
Om jag inte gör nåt ändrar SAS automatiskt till närmaste dag med samma reseklass?
Ja har ingen tidtabellsändring skett så kan du bara ändra på att reglerna för bonusresa tillåter det. Sen är det ju ett bra tag kvar till avresa, saker kan skiftas!
 

J1981

Medlem
Upptäckte samma sak här. Har en resa bokad i maj till tokyo. Fick mail om changed flight schedule, klickade på den, men såg ingen större skillnad, biljetterna ligger kvar på samma datum som jag bokat innan, men kanske ändrad tid, inget jag tänkt närmare på.
Men söker man nya biljetter så finns inga flyg på datumen jag bokat.
Gissar på att dom flighterna är inställda?
Leta nytt? Ringa SAS?
 

Homer

Medlem
Upptäckte samma sak här. Har en resa bokad i maj till tokyo. Fick mail om changed flight schedule, klickade på den, men såg ingen större skillnad, biljetterna ligger kvar på samma datum som jag bokat innan, men kanske ändrad tid, inget jag tänkt närmare på.
Men söker man nya biljetter så finns inga flyg på datumen jag bokat.
Gissar på att dom flighterna är inställda?
Leta nytt? Ringa SAS?


"ingen större skillnad", räcker med 1 minut, dessutom kan ju ändringen vara på anslutningsflyget.

Men det är ju bara att ringa och fråga om du verkligen inte ser någon ändring.

Jag har flyg i slutet av mars som de ännu inte meddelat att longhaul segmenten är inställda, trots att de tom gått ut i pressen och sagt att de är det.
Däremot har jag fått massor av notiser om ändringar av anslutningsflygen några minuter hit och dit.
 
Last edited:

Sullon

Medlem
Jag fick mejl om bonusresa till Tokyo. Tog lång tid att hitta skillnaden, transittiden minskade tio minuter för att anslutningsflyget lyfte tidigare.
 

J1981

Medlem
Dom verkar rört om lite i tidtabellen. Hemresan dök upp igår igen, men utresan är fortfarande inställd och sas bokade om mig automatiskt till ett flyg som gick 3 dagar senare.
Dom har en daglig tur till tokyo hela maj nu, känns som det är nått skumt där då dom bara kör 3 turer/vecka i juni.
Dock har jag ingen större tro att Japan har öppnat tills dess.
 
Toppen