Senaste nytt

Trenden med First Class Sviter - Är det bara jag som inte känner mig lockad att testa?

fred80

Medlem
Jag är en av dem om har kvar min first first resa att testa. Men jag börjar inte bli så lockad längre att testa First. Den här trenden om att ha "sviter" ombord lockar inte mig.
Är jag ensam om det? Nu är jag väll inte målgruppen, om man är en nu vill ha totalt privat så kanske man vill vara totalt isolerad på ett flyg? ( varför flyger man då inte privatflyg?).

Lufthansa har ju alltid varit på listan att testa, men nu med deras nya cabin så vet jag inte alls. Tycker känslan försvinner, jag vill känna att jag flyger, inte sitta i en "låda!. Men jag kanske är ensam om att tycka så?

Hur tänker ni andra på forumet?

Jag är en av dem om har kvar min first first resa att testa. Men jag börjar inte bli så lockad längre att testa First. Den här trenden om att ha "sviter" ombord lockar inte mig.
Är jag ensam om det? Nu är jag väll inte målgruppen, om man är en nu vill ha totalt privat så kanske man vill vara totalt isolerad på ett flyg? ( varför flyger man då inte privatflyg?).

Lufthansa har ju alltid varit på listan att testa, men nu med deras nya cabin så vet jag inte alls. Tycker känslan försvinner, jag vill känna att jag flyger, inte sitta i en "låda!. Men jag kanske är ensam om att tycka så?

Jag tänker exakt lika dant. Låda! ;-)

Man känner definitivt att man fortsatt är på ett flyg, även i sviterna.
Man måste ju inte bestämt ha dörrarna stängda heller om man inte vill. Det är ju oftast så få platser/pax i dessa kabiner ändå, så spelar inte så stor roll att de få andra medresenärerna blir ganska anonyma.
Även skönt att man genom detta, potentiellt inte heller störs av varandra märkvärt, även om man skulle ha helt olika prioriteringar/tidsscheman under flighten. Dvs. om vissa vill ha ljust och äta en stor del av flighten medan ”grannar” vill sova.

Det är definitivt värt att prova upplevelsen, men som tidigare talare så duger konceptet hos många business-class mer än väl även för mig.

• Gilla
Reactions: hco
Business är ju i slutändan boskap i meningen att dem har 40+ personer som ska tas hand om och servicen blir ju såklart därefter. I First så har du en helt annan service-nivå, kvalité på mat och dryck och såklart en fantastisk nivå på lakan/täcke och säng. I business ligger du rakt men bekvämt är det då inte. First är hästlängder bättre än business och går i min mening inte att jämföra med business.

Helt enig,
Lufthansa 744-8 är min favorit när det gäller att flyga i F
Det blir ju även vanligt med ”sviter” i Business,

Business är ju i slutändan boskap i meningen att dem har 40+ personer som ska tas hand om och servicen blir ju såklart därefter. I First så har du en helt annan service-nivå, kvalité på mat och dryck och såklart en fantastisk nivå på lakan/täcke och säng. I business ligger du rakt men bekvämt är det då inte. First är hästlängder bättre än business och går i min mening inte att jämföra med business.
Hästlängder skulle jag inte säga. Gapet mellan de två minskar för varje år eftersom business fortsätter att förbättras i takt med att fler bolag investerar mer i utvecklingen av business än first.

Men skillnaden i service tycker jag fortfarande är väldigt stor. Mycket högre kvot personal/passagerare i F och mer personlig service. Hårdvaran kan jag hålla med om, där närmar de sig varandra i takt med att business-stolarna blir bättre och bättre.

Jag håller nog med att själva svit-grejen inte lockar mig. Det tillför inget som jag värdesätter och jag antar att det är dörrar som ska öppnas och stängas hela tiden? (Får vibbar av BA club med 8 säten i bred och en motoriserad skiljevägg som tryckte upp och ner hela tiden.)

Det enda scenario där jag gissar att en svit skulle vara ett plus för mig är om jag skulle resa i par och sviten är gjord för två (och då menar jag inte layouten med skiljevägg).

Toppen