Senaste nytt

Travelpass och Eurobonus Liftetime Gold

JPB

Medlem
Tack för alla era svar!

Jag fortsätter att boka sol vanligt nu under hösten och tar mig en rejäl funderare inför 2023!
 
  • Gilla
Reactions: LSH

JPB

Medlem
Hej igen!

Inser att jag har ytterligare tre frågor kring poängintjäningen. Sorry om det är nybörjarfrågor :)

Jag har kopplat mitt Eurobonus till företaget företagsavtal med SAS, så när jag bokar en resa så kan jag antingen göra det i "privatpersonsläge" eller "företagsläge". Uppmaningen från företaget är att där så är möjligt nyttja företagsavtalet, men...

  • Om jag försöker boka en resa till London i december i privatpersonsläget, så får jag bara upp resor med 1 mellanlandning (LLA-ARN-LHR). Beroende på vilken biljetttyp/klass jag väljer så ser jag hur många eurobonuspoäng resan kommer att generera.
  • Om jag försöker boka en resa till London i december i företagsläget, så får jag upp en hel rad ytterligare förslag med mer än 1 mellanladning. (se bild). Beroende på vilken biljettyp jag väljer kan jag se bokningsklass på samtliga delsträckor men får ingen uppgift om hur många eurobonuspoäng resan kommer att generera.
  1. Finns det något lätt sätt för mig att i privatpersonsläget få fram de där alternativen som innebär flera stopp (och därmed se kostnad och eurobonuspoäng för dessa) så att jag kan boka resor med flera mellanlandningar?
  2. Hur i hela friden gör jag för att se hur många eurobonuspoäng resan genererar om jag är i företagsläget? Lyckas inte se det någonstans i hela bokningsflödet, inte heller under detaljerad info/reseinfo? Jag får fortfarande frågan om jag vill tjäna poäng på resa som del i bokningsflödet, men jag får alltså aldrig ser hur många poäng resan kommer att generera.
  3. Kan det på något sätt att vara som så att företaget stängt ner min möjlighet att få poäng om jag bokar i företagsläget? Känns ytterst osannolikt.
I den bästa av världar/det jag helst vill få till är att kunna boka resor med flera (försvarbara) mellanladningar i företagsläget för att på så vis få fler Eurobonuspoäng.
Företag poäng.jpg
 

ulagun

Medlem
Detta var uppe på forumet för länge sedan.
Bakgrunden var/är att poäng intjänade vid tjänsteresor tillhör företaget och ska användas till tjänsteresor i förrsta hand
Används de privat är det en beskattingsbar förmån.
Rekomendationen då var att i möjligaste mån "ligga lågt" med allt som hade med poäng att göra, både intjäning och uttag
 
  • Gilla
Reactions: JPB

JPB

Medlem
Detta var uppe på forumet för länge sedan.
Bakgrunden var/är att poäng intjänade vid tjänsteresor tillhör företaget och ska användas till tjänsteresor i förrsta hand
Används de privat är det en beskattingsbar förmån.
Rekomendationen då var att i möjligaste mån "ligga lågt" med allt som hade med poäng att göra, både intjäning och uttag

Begripligt. Därmed så blir fråga 1 extra intressant. Har du något bra svar även där?
 

mha321

Medlem
Begripligt. Därmed så blir fråga 1 extra intressant. Har du något bra svar även där?
Tyvärr är nog svaret nej där. Det finns inget sätt i det flödet att få fler detaljer. Då får man gå på resebyrå med allt vad det innebär i negativa sidor.
 
Toppen