Senaste nytt

Transportera vin i incheckat bagage?

Rör är bra. Jag har vid några tillfällen använt mig av begagnade "whiskeyrör", vilket har fungerat bra. Känns dock lite skumt att checka in en väska med tomma papprör på vägen ut :)

Jag ser absolut inga som helst problem med att checka in en väska som väger 3 kg på utrsean och 20 kg på hemresan :)
Senast i London gjorde jag detta, bar upp den stora resväskan och kabinväskan för en rulltrappa och folk tyckte synd om mig som fick släpa en så stor resväska, de hade dock ingen aning om att det var handbagaget som var den tunga väskan just då :)

Jag brukar alltid packa ner en sån här:
image.jpg image.jpg

De är gratis (well, man får dem på köpet s.a.s), väger inget, går bra att checka in separata eller lägga i en väska. Jag tar bara med en rulle tejp och har jag ingen användning får lådan så slänger jag den innan hemresan.

Jag brukar alltid packa ner en sån här:
Visa bifogad bild 32808 Visa bifogad bild 32809

De är gratis (well, man får dem på köpet s.a.s), väger inget, går bra att checka in separata eller lägga i en väska. Jag tar bara med en rulle tejp och har jag ingen användning får lådan så slänger jag den innan hemresan.
Sånna där lådor skulle jag vilja få tag på för att frakta andra drycker än vin :)
Skulle man kunna få ner 2 sådana i en resväska?

Jag har varit två gånger till Skottland för "whiskyresa", då checkade jag in en halvhård kabinväska fylld med 10 m2 bubbelplast och tejp på ditvägen. Väskan var tyngre på vägen hem om vi säger så :), ingen flaska har gått åt ännu för min del. Bubbelplasten som blev över lämnades på vårat B&B.
Förra året var vi 18 personer i Skottland, och vid hemkomsten var det bara en flaska som hade gått sönder.

Har släpat hem oanade mängder öl från USA, ett snabbt besök på Home Depot för att köpa bubbelplast och tejp sen är det bara att slå in varje flaska och packa dom tätt i en väska med hårt skal. Ta i trä men jag har bara förlorat en flaska...

Det är precis så jag gör när jag köper hem öl eller whisky.
Har dock haft oturen att kapsyler på ölflaskor har läckt, när man sedan plockar ur dom ur väskan är de dock helt återförslutna men bara hälften av inenhållet kvar i flaskan. Senast till SFO reste jag med en extra väska (hårdplast) som sedan var helt full med öl på vägen hem. Hårdplastväskan ska med nästa resa också troligtvis, men om man kan få i två sådana frigolitgrejer i väskan så är det mer eller mindre samma sak och känns lite "säkrare".

Toppen