Senaste nytt

Transportera vin i incheckat bagage?

Henry

Medlem
Har glömt att återkoppla här! Vingårdarna erbjöd förpackning. De skickar mycket varor ut i Europa i dessa förpackningar, så de bör hålla. Jag tog dock inga risker och slängde med lite tidningspapper och liknande. Flaskorna höll och inget frös sönder. Tack alla som kom med förslag!
 

Jadessa

Medlem
Har aldrig haft problem med vinflaskor i min hårda resväska, ta i trä, men undrar om man vågar checka in handbagaget (ej hård) med en frigolit låda som tar 4 flaskor med bubbelplast..... Ska för första gången ta med två resväskor hem till Sverige SAS plus, men inte på tillbakavägen. Därav checka in handbagage väskan. I den stora hårda väskan kommer det också finnas flaskor;)
Saknar tiden då man kunde kånka en Mats sport skibag med 6 flaskor med sig in i kabinen!
 
Hm. Jag vill minnas att jag har närmare 15 flaskor vin i mitt handbagage (grön persedelpåse) på en mycket tidig Ryanair-flygning från Rom. Gällde att stå och försöka hålla i väskan i handen, se oberörd ut och inte få den vägd. Sedan upp med hela skiten i bagagehyllan.
 

KNA

Medlem
Clas Ohlson har liknande påsar man blåser upp efter att ha stoppat i flaskan , funkar bra men tar plats
 

Jadessa

Medlem
Tack för tipsen, nu reser jag från Italien så ingen Claes Ohlsson här inte.....
Om dom inte är för petiga på incheckningen på Linate kanske man kan ha 25 kg i stora väskan.
Tiden är knapp så finns ingen chans att beställa hem påsarna till flaskorna.
Har några meter bubbelplast hemma
 
Ska till Italien nästa vecka, så ska prova och köpa med mig lite Clas Ohlson-påsar. Var länge sedan jag transporterade hem vin nu. Så läge att fylla på lite hemma! Kanske t.o.m. ta en separat väska för det.
 
Toppen