Senaste nytt

Transfertid på Kastrup med två biljetter ?

Hej forumet, hur gör jag enklast när jag skall åka vidare IAD-CPH (gammal bonusbokning i C) som landar 7.15 i CPH för att slippa ta ut och checka om bagaget igen
på min tilläggsköpta biljett CPH-ARN ? Normalt sett hade jag ju checkat in allt i Washington och sedan plockat upp det på slutdestinationen, men här blev det lite
ändrade resplaner och då är jag tacksam för alla tips att få ordning på detta.
Fråga vid incheckningen, är det SAS hela vägen ska det inte vara något problem. Jag kunde så sent i januari checka in hela vägen LAX-LLA fastän det var två separata bokningar, LAX-CPH och CPH-LLA.

• Gilla
Reactions: pep
Fråga vid incheckningen, är det SAS hela vägen ska det inte vara något problem. Jag kunde så sent i januari checka in hela vägen LAX-LLA fastän det var två separata bokningar, LAX-CPH och CPH-LLA.

Det hänger som sagt agentens vilja, kompetens och dagsform. Det är definitivt inget som man ska räkna med. En trevlig bonus men inget annat.

Det hänger som sagt agentens vilja, kompetens och dagsform. Det är definitivt inget som man ska räkna med. En trevlig bonus men inget annat.
Nẹj, hẻr tảr du fejl, det vil gâ uden den mindste kommentar, blot vis begge billetter ved check-in. Det ẻr jo ikke blot samme alliance men enđda samme selskab (SK)!!?? >4 transfers bliver det maaske et baggage problem, men selv imellem legacy carirers tager de baggagen med videre hvis de ẻr i interline agreement (mindre kan goere det!). Det vil gaa som smurt, there is no cáse!

Nẹj, hẻr tảr du fejl, det vil gâ uden den mindste kommentar, blot vis begge billetter ved check-in. Det ẻr jo ikke blot samme alliance men enđda samme selskab (SK)!!?? >4 transfers bliver det maaske et baggage problem, men selv imellem legacy carirers tager de baggagen med videre hvis de ẻr i interline agreement (mindre kan goere det!). Det vil gaa som smurt, there is no cáse!

Nej, jag tar inte fel här och som du ser i tråden säger flera andra samma sak. Det finns absolut ingenting som säger att en agent måste länka ihop dina separata biljetter.

Är det tekniskt möjligt - absolut. Måste agenten göra det - näppeligen. Kan agenten göra det - inte alls säkert de vet hur man gör, framförallt inte på outstations. Får agenten göra det - inte heller säkert, det finns olika interna reglementen för det.

Jag skulle säga att sannolikheten är större att de gör som du vill om du checkar in på ARN, CPH eller OSL med SAS egen personal.

Interline är för genomgående bokningar främst, inte separata.

Väcker en gammal tråd med liknande fråga som OP: I slutet av juni har vi en bonusresa CPH-ARN-LHR-JFK-MCO. De två förstnämnda med SAS och CPH var enda möjliga feeder innan 2 vouchers gick ut därav märklig routing eftersom vi själva utgår från ARN. Igår köpte vi ARN-CPH t o r på nuvarande SAS-kampanj. Planet till CPH ska landa 10:10 och avgående lyfta 17:05. I nuläget finns 5 senare plan schemalagda.

Eftersom det är separata bokningar: Har något förändrats avseende möjligheten att checka in bagaget hela vägen om checkin-personalen vill? Är det tillräckligt med iaf 6 timmar mellan bokningarna? Helst skulle vi naturligtvis skippa CPH-delen helt men med det jag läst om att inte röra bonus-bokningar känns detta som rimligaste alternativet.

Hemresan har schemalagd landning CPH 22:05 och ska lyfta mot ARN 09:35 morgonen efter så den känns något säkrare.

6 timmar är extremt god marginal. Klocka för skojs skull och rapportera vad det tog i tid om ni tillämpar detta alternativ.
Ja det skall fortfarande fungera att få med bagaget hela vägen på detta sätt.
Ni blir ju incheckade på alla flygen redan på Arlanda i sådana fall.

Jag personligen hade ställt den unika frågan om väskorna kunde vara kvar på Arlanda och lastades först på planet till London och vidare till slutdestination.
En liten saga om att besöka någon bekant, få mer tid över till den bekante utan extra check in samt miljövänligheten utan väskor på två flyg!!

Toppen