Senaste nytt

Transfertid på Kastrup med två biljetter ?

plover

Medlem
Hej forumet, hur gör jag enklast när jag skall åka vidare IAD-CPH (gammal bonusbokning i C) som landar 7.15 i CPH för att slippa ta ut och checka om bagaget igen
på min tilläggsköpta biljett CPH-ARN ? Normalt sett hade jag ju checkat in allt i Washington och sedan plockat upp det på slutdestinationen, men här blev det lite
ändrade resplaner och då är jag tacksam för alla tips att få ordning på detta.

Hej forumet, hur gör jag enklast när jag skall åka vidare IAD-CPH (gammal bonusbokning i C) som landar 7.15 i CPH för att slippa ta ut och checka om bagaget igen
på min tilläggsköpta biljett CPH-ARN ? Normalt sett hade jag ju checkat in allt i Washington och sedan plockat upp det på slutdestinationen, men här blev det lite
ändrade resplaner och då är jag tacksam för alla tips att få ordning på detta.
Fråga vid incheckning på IAD om du kan få checka in väskan till slutdestinationen ARN på din bokning B

fick just redan på att det inte går enligt SAS kundtjänst. Vad bör jag räkna med för tid att hämta ut och checka in igen på en måndagmorgon i september ?

fick just redan på att det inte går enligt SAS kundtjänst. Vad bör jag räkna med för tid att hämta ut och checka in igen på en måndagmorgon i september ?

Fråga incheckningen, inte kundtjänst, de kommer alltid säga nej. Det är dock tekniskt möjligt för incheckningspersonalen att göra det, men det är helt upp till dagsformen. Så var beredd på nej.

Om du behöver hämta ut väskorna hade jag räknat med två-tre timmar. Immigrationen på CPH kan ta tid om inte automatkioskerna är öppna, och det kan ta oerhört lång tid att få bagaget. Och du måste checka in väskan en viss tid innan avgång. Räkna också med 20 minuters kötid om du inte har fast track plus gångtid.

Kan du inte på din bonusbiljett lägga till CPH - ARN, är ju inom samma zon så ingen extra kostnad förutom skatt och avgift. Då får di ju en genomgående biljett

Att lita på kundtjänst är ett stort misstag att göra.
Det är teoretiskt möjligt att checka in två biljetter samtidigt, att båda är sas ökar dessutom chanserna. Men det är inget du har rätt till så beror helt på dagsformen vid checkin.

Tack för snabba svar :) Är det möjligt att addera ett ben på min bonusbiljett då med pengar eller mera points ? Skall ringa SAS agenterna i morgon och kolla såklart, men kanske är det ett känt problem i forumet.

Tack för snabba svar :) Är det möjligt att addera ett ben på min bonusbiljett då med pengar eller mera points ? Skall ringa SAS agenterna i morgon och kolla såklart, men kanske är det ett känt problem i forumet.
Du bör kunna lägga till CPH-ARN utan extra kostnad bara det finns tillgänglighet.

Toppen