Senaste nytt

Trakdot - mobil spårningsenhet till väska (Gadget!)

vegardg

Medlem
Jeg har hatt min et lite halvår. Fungerer stort sett bra; Hver gang jeg lander får jeg SMS, e-post og notification i appen om hvilken flyplass den befinner seg på.

Derimot hjelper det lite å fortelle de hos ankomstservice at kofferten faktisk har kommet til flyplassen og at de mest sannsynlig har glemt å losse en vogn med bagasje når kofferten ikke dukker opp på bagasjebåndet...
 

agehall

Medlem
Problemet är ju bara att TSA kommer att sno den där prylen precis som allt annat... :(

Edit: De säger att det finns två länder där GSM inte funkar - Japan och Sydkorea. Stämmer det verkligen?
 
Last edited:
D

Deleted member 4971

Guest
Ska nog köpa och ha i min carry on, sätta upp min mammas nr så får hon ett sms var jag är just nu ;)
 

Alf

Medlem
Kul grej, men till vilken nytta. Jag var av med väskorna i tre dagar när jag åkte hem från KUL i vintras. Troligen fanns väskorna på CDG. Vad skulle jag haft för nytta av denna information om jag konstaterat i väskorna fanns i T1 på CDG. Jag skulle väl aldrig lyckats få någon att leta snabbare efter väskorna, skulle bara vara frustrerande att se att dom finns där.

Om enheten hade kopplats till ett satellitsystem skulle den ju kunna användas på ett flygplan, då kanske man hade hittat MH370.
 
Toppen