Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Jag fick 2 inställda flighter, både Göteborg - Frankfurt och Frankfurt - Munchen.
Jag loggade in på Lufthansas sida med mitt SAS bokningsnummer och där stod det att jag måste ringa Lufthansa Call Center.
Jag ringde Lufthansa Call Center och efter drygt en timma kom jag fram.
Då såg agenten att det var en poäng bokning så jag måste prata med Miles & More istället.
Jag påpekade att jag bokat med Eurobonus poäng men hon hävdade att den ändå var Miles & More
Då jag kom fram till Miles & More sa den agenten att hon inte kunde göra något för att det inte var en Miles & More bokning.:mad:
Man blir så trött.

Så tänkte jag att jag försöker med SAS i USA istället för där borde det ju vara öppet.
Där kom jag fram nästan med en gång och efter ett par minuter hade den agenten bokat om mig till SK3631, dvs codeshare Lufthansa direkt till Munchen med avgång 30 minuter senare än min originalbokning.
Inte bara det för bokningsklassen blev C och inte I:)
Så det blir väl 2000 poäng för den flygningen.:p

Jättebra service av SAS i USA.

Det verkar som att det är något problem med Arlanda Express mot stan (från Arlanda), för att jag såg två Arlanda Express tåg stannade vid Rotebro station.

IMG_20180412_182205-2080x1560.jpg

All flygtrafik till/från Landvetter GOT stoppad på grund av skogsbrand inom flygplatsområdet.
Brand på Landvetters flygplats | GT

– Det brinner så pass mycket att alla våra brandbilar är upptagna med branden. Därför måste vi stänga flygtrafiken tillfället av säkerhetsskäl, säger Alexandra Maritz, presskontakt på Swedavia.

Det finns ingen prognos för när flygtrafiken kan vara igång igen.

All flygtrafik till/från Landvetter GOT stoppad på grund av skogsbrand inom flygplatsområdet.
Brand på Landvetters flygplats | GT

– Det brinner så pass mycket att alla våra brandbilar är upptagna med branden. Därför måste vi stänga flygtrafiken tillfället av säkerhetsskäl, säger Alexandra Maritz, presskontakt på Swedavia.

Det finns ingen prognos för när flygtrafiken kan vara igång igen.
Hur är det nu? Brinner det alltjämt?

På grund av Nextjets konkurs ställs alla deras flygningar in från klockan 13:00.
Nextjet ansöker om konkurs - Nextjet

Idag onsdag, ställer Nextjet AB och Nextjet Sverige AB, in sina betalningar och ansöker om konkurs. Samtliga flygningar från och med klockan 13:00 har ställts in.

Mot bakgrund av att samtliga flygningar ställs in går det inte längre att boka biljetter och det är heller inte någon idé för våra passagerare att ta sig ut till respektive avreseflygplats. Den som har en bokad resa rekommenderas att ta kontakt med sin resebyrå eller kortutgivare för vidare hantering. Nextjets kundtjänst kommer att hålla stängt tills vidare.

På grund av Nextjets konkurs ställs alla deras flygningar in från klockan 13:00.
Nextjet ansöker om konkurs - Nextjet

Idag onsdag, ställer Nextjet AB och Nextjet Sverige AB, in sina betalningar och ansöker om konkurs. Samtliga flygningar från och med klockan 13:00 har ställts in.

Mot bakgrund av att samtliga flygningar ställs in går det inte längre att boka biljetter och det är heller inte någon idé för våra passagerare att ta sig ut till respektive avreseflygplats. Den som har en bokad resa rekommenderas att ta kontakt med sin resebyrå eller kortutgivare för vidare hantering. Nextjets kundtjänst kommer att hålla stängt tills vidare.
Typiskt.

Störningar i flygtrafiken efter haveri på Arlanda - Omni

Störningar på Arlanda för närvarande. Tursamt nog är det lördag med mindre resande.

Det råder stora störningar i trafiken till och från Arlanda på grund av ett haveri i flygledningens operativsystem tidigare under lördagen. Felet inträffade strax efter klockan 16.

– Nu har vi sedan ungefär en kvart tillbaka börjat släppa på lite trafik igen, men det är fortfarande mycket begränsad omfattning jämfört med normalläge, säger Roger Li på Luftfartsverkets pressjour till Expressen vid 17.45-tiden.

De plan som inte får landa på Arlanda dirigeras om till andra flygplatser.

Toppen