Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Så netop at der er problemer i CPH igår/idag:
200 arbejdere fra cateringfirma strejker i lufthavn | Nyheder | DR
Omkring 200 arbejdere hos cateringfirmaet Gate Gourmet nedlagde tirsdag ved 15-tiden arbejdet. Derfor bliver der ikke leveret mad og drikke til de fleste fly, som skal lette fra Københavns Lufthavn.Det skriver Fagbladet 3F.
Strejken skyldes utilfredshed med, at ledelsen i Gate Gourmet har valgt at opsige en række lokale aftaler, som er nedskrevet i en personalehåndbog.

Läste precis i Finska nyheterna att CDG skulle strejka ikväll, imorgon och fredagen. Hittar ingenstans mer information om vad gäller.

Någon som vet?

Är på Arlanda inrikes och hämtar upp. Ny skyltupplevelse. Först bagage ankommer om 0 (noll) minuter i en halvtimme sedan försvinner skylten utan något bagage.

Förklaringen lyder "personalbrist". Vet inte om jag tror det när alla andra flighter under tiden har fått sitt bagage. De har nog supit bort bagaget från Malmö idag...

Verkar vara jobbigt på ARN och lite varstans nu.
Hjälpte en kompis mor att boka biljett till Melbourne. Idag fick jag veta att första flighten ARN-LHR var inställd. Hon ska vidare med Qantas LHR-MEL via Dubai, så hoppas det går bra för henne. Allt är på samma bokning, så det bör väl ordna sig.
Själv ska jag ut och åka på torsdag.
Någon som har uppdatering om läget?

Hjälpte en kompis mor att boka biljett till Melbourne. Idag fick jag veta att första flighten ARN-LHR var inställd. Hon ska vidare med Qantas LHR-MEL via Dubai, så hoppas det går bra för henne. Allt är på samma bokning, så det bör väl ordna sig.
Jag sitter på Landvetter och alla flyg till LHR och AMS är inställda. Så verkar vara smått kaos på Heathrow, hoppas din kompis blir routad via någon annan hubb i Europa.

Jag sitter på Landvetter och alla flyg till LHR och AMS är inställda. Så verkar vara smått kaos på Heathrow, hoppas din kompis blir routad via någon annan hubb i Europa.

Brussel har också problem. Skulle ha åkt BMA-BRU-YYZ idag men såg redan i går att alla Brussels Airlines flyg till/från Bromma är inställda idag. Så nu på väg till FRA med Lufthansa och vidare med Air Canada

Ja, det verkar som att det är snöproblem som vanligt på London Heathrow.

https://www.standard.co.uk/news/uk/...e-uk-weather-and-travel-updates-a3715276.html

Toppen