Senaste nytt

Trafikvarningstråden

SK 1145 gjorde bara ett försök på Ronneby och gick sedan tillbaka till Arlanda. Jag förstår inte varför dom inte divertade till Kalmar. SAS landade med en 737 på Kalmar 5 minuter före SK 1145 passerade där på väg mot Arlanda.

image.png

LH820 var på approach med sk175 bakom.
Gjorde go around på 3000fot. La sig i en snabb holdong och divertade till ARN. Mest pga Got fått blötsnö men banan stöngde i 20min och då orka inte LH vänta..

Sk175 landa på första...

c6d5ec052f65c1634324927c0c7e2dfd.jpg

SAS landade med en 737 på Kalmar 5 minuter före SK 1145 passerade där på väg mot Arlanda.
Tror SAS mer går på operations nästa dag än ens passagerares bästa i dessa lägen.
En del av dessa söndagskvällsflighter kan ju nästan ses som ferry-flygningar inför morgondagens morgonflighter. Operations blir nog inte lyckligare av att ha ett plan i Kalmar.

Själv väntar jag på när SK448 (JetTimes stolthet: OY-JZD) skall lyckas lyfta från CPH mot GOT. Känns skönt med turbopropp i detta väder. Skulle avgått för knappt 1h sedan. De har just fått iväg planet till LPI, så snart så.

Fast jag börjar tveka, för vart skall LH820?LH820.png

Tror SAS mer går på operations nästa dag än ens passagerares bästa i dessa lägen.

Men det er jo akkurat det samme, Simon :p Operations vil ha fly med masse passasjerer ombord, og det vil alltid gagne passasjerenes beste. Om det er snakk om 15stk stuck i Kalmar vs 167stk som må ombookes og kanselleres, så er det de 167stk man prioriterer :)

En del av dessa söndagskvällsflighter kan ju nästan ses som ferry-flygningar inför morgondagens morgonflighter. Operations blir nog inte lyckligare av att ha ett plan i Kalmar.

Själv väntar jag på när SK448 (JetTimes stolthet: OY-JZD) skall lyckas lyfta från CPH mot GOT. Känns skönt med turbopropp i detta väder. Skulle avgått för knappt 1h sedan. De har just fått iväg planet till LPI, så snart så.

Fast jag börjar tveka, för vart skall LH820?Visa bifogad bild 44799

Jag tror nog att operations är lyckliga av att ha ett plan i Kalmar. Det var ju ordinarie kvällsflyg till Kalmar som nu på morronen gick som ordinarie flyg till Arlanda enligt tidtabell. Däremot blir det ju sämre med Ronneby som inte fpr någon morronavgång till Arlanda eftersom detta återvände till Arlanda med sina passagerare som dom fick ge hotellövernattning åt.

Toppen