Senaste nytt

Trafikvarningstråden

https://nyheder.tv2.dk/live/kort-nyt Netop oploaded (4 minutter siden):

Air Greenland aflyser alle flyafgange til og fra Nuuk​

Alle flyafgange til og fra Grønlands hovedstad, Nuuk, er aflyst resten af dagen på grund af kraftig vind. Det oplyser Air Greenland på sin hjemmeside ifølge det grønlandske medie Sermitsiaq. Air Greenland arbejder på at lægge et nyt program for de berørte rejsende, men det kommer til at tage tid, lyder det.

Visste inte att det var förhandlingstider, brukar man inte varsla ganska långt i förväg eller har det gått under radarn?

• Wow
Reactions: hco
Visste inte att det var förhandlingstider, brukar man inte varsla ganska långt i förväg eller har det gått under radarn?
Det uppmärksammades för en tid sedan att de var oense, men just nu hittar jag inga BC-inlägg i ämnet så kanske läste jag det någon annan stans. Då skulle de gå till "Riksmekleren", Norges motsvarighet till Medlingsinstitutet, som dock var fullt upptagna (och hade medlingsärenden på kö???) när detta nämndes senast. I Sverige brukar Medlingsinstitutet kunna skjuta upp konfliktåtgärder om det finns förhoppningar om att medling ska ge framgång, men jag har ingen aning om hur det funkar på andra sidan Kölen.

Ny tråd har redan skapats, med rubriken "strejk" snarare än enbart "strejkrisk", om väl är läget idag:

Toppen