Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Davvelavve

Medlem
En B737MAX var boven på Arlanda.
Screenshot_20231210-134107.png
 

GOTBound

Medlem
Kanske någon som har mer info om detta överhuvudtaget påverkar övriga flyg men fick precis denna notis från ERV:
Visa bifogad bild 148333
även Aftonbladet skriver om händelsen:

Ingen påverkan alls på mitt flyg med avgång 1035 åtminstone. Mam väl möjligen ha påverkat om man stod parkerad precis bredvid och inte fick åka ut pga räddningsfordon eller så kan jag gissa men annars märks det nog inte så mycket.

Edit: ser ut att ha varit ryan operated by buzz.

En intressant detaljer som slår mig på de videoklipp från evakueringen är att handbagage skjuts med för rutschkanorna samt passagerare som åker ner med handbagage i knät.
 

ekf

Medlem
Vulkanutbrottet på Reykjaneshalvön, nära Keflaviks flygplats, som det varnats för ett längre tag har nu inträffat.

Enligt Isavia som driver flygplatsen så drabbar det ännu inte ankommande och avgående flyg, men har man planerat att resa till/från/via Keflavik så skadar det nog inte att hålla lite extra koll…


 

dino_81

Medlem
Vulkanutbrottet på Reykjaneshalvön, nära Keflaviks flygplats, som det varnats för ett längre tag har nu inträffat.

Enligt Isavia som driver flygplatsen så drabbar det ännu inte ankommande och avgående flyg, men har man planerat att resa till/från/via Keflavik så skadar det nog inte att hålla lite extra koll…



Iclandair verkar göra lite sightseeing över utbrottet!



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Attachments

  • IMG_5909.png
    IMG_5909.png
    861 KB · Visningar: 60

adhoc76

Medlem
Ground handling har aviserat strejk 5, 6, 7 och 8 januari på en majoritet av de spanska flygplatserna (som ägs av AENA, d v s motsvarigheten till Swedavia). Kommer blir mycket besvärligt.
 

pedantic

Medlem
Ground handling har aviserat strejk 5, 6, 7 och 8 januari på en majoritet av de spanska flygplatserna (som ägs av AENA, d v s motsvarigheten till Swedavia). Kommer blir mycket besvärligt.
Har du sett något mer om specifika tider?

Läste i en av ex-pat FB gruppna att det tidigare varit 1 timme två gånger per dag tidigare, tänkte om det kommer vara samma under den spanska julhelgen.
 
Toppen