Davvelavve
Medlem
En B737MAX var boven på Arlanda.
Kanske någon som har mer info om detta överhuvudtaget påverkar övriga flyg men fick precis denna notis från ERV:
Visa bifogad bild 148333
även Aftonbladet skriver om händelsen:
![]()
Flygplan evakueras på Arlanda flygplats
Ett flygplan på Arlanda har fått evakuera efter att rök kommit ut i kabinen. Polis och räddningstjänst kallades till platsen. – Det var en väldigt traumatisk upwww.aftonbladet.se
Ingen påverkan alls på mitt flyg med avgång 1035 åtminstone. Mam väl möjligen ha påverkat om man stod parkerad precis bredvid och inte fick åka ut pga räddningsfordon eller så kan jag gissa men annars märks det nog inte så mycket.
Edit: ser ut att ha varit ryan operated by buzz.
På Ryan är det väl en extra avgift om man inte tar med sig sina prylar direkt, eller?En intressant detaljer som slår mig på de videoklipp från evakueringen är att handbagage skjuts med för rutschkanorna samt passagerare som åker ner med handbagage i knät.
Du kan ju gissa vem som ska åka tåg... Redan fått info om att min vagn jag bokat inte finns på tåget...Förvarning om ni skall åka X2000 tåg idag kommer det troligen bli inställda avgångar eller fordonsbyte med kort varsel.
Tro mig, det är säkerhetsrelaterat varför din tågvagn kanske inte finns på plats.Du kan ju gissa vem som ska åka tåg... Redan fått info om att min vagn jag bokat inte finns på tåget...
Vulkanutbrottet på Reykjaneshalvön, nära Keflaviks flygplats, som det varnats för ett längre tag har nu inträffat.
Enligt Isavia som driver flygplatsen så drabbar det ännu inte ankommande och avgående flyg, men har man planerat att resa till/från/via Keflavik så skadar det nog inte att hålla lite extra koll…
Vulkanutbrott på Island: ”Värsta tänkbara scenario”
Ett vulkanutbrott har börjat på Island efter en kraftig jordbävning på Reykjaneshalvön i de sydvästra delarna av landet, rapporterar isländska RUV.omni.se
![]()
KEF Airport - Keflavik Airport in Iceland
Official Keflavík Airport Website - information about flights to and from Keflavík Iceland. Arrivals and departures, parking, transportation, shops and restaurants.www.isavia.is
Har du sett något mer om specifika tider?Ground handling har aviserat strejk 5, 6, 7 och 8 januari på en majoritet av de spanska flygplatserna (som ägs av AENA, d v s motsvarigheten till Swedavia). Kommer blir mycket besvärligt.