Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Samtliga avgångar från MUC är inställda fram till 12.00 idag pga snöläget.
Strulet började redan igår men idag kommer det att bli en jobbig resdag för alla som ska via MUC.
Det började redan i torsdags, har anhöriga som var bokade GOT-MUC-BKK i torsdags. De har blivit ombokade 2 gånger och nytt på försök kommer göras ikväll :)

Fortsatt snöigt i MUC.

* Min flight i morgon inställd.

* LH:s Chat Assistant krashar och klarar inte av refund. "A technical error occured"

* På LH:s tyska och svenska nummer sägs att man bara ska ringa dom om man reser inom närmaste tre dagarna, sen kopplas man ifrån. Många som ringer skulle jag tro...

Citat från mail från LH:
"After heavy snowfall over the weekend, Munich Airport is open again today (4 December), but only with very limited operations. Many aircraft have not yet been cleared of snow, ground equipment is frozen and a thick layer of ice is covering many surfaces.

Extreme weather conditions are expected again tonight and tomorrow, with freezing rain and ice. Munich airport will therefore suspend operations again on Tuesday (5 December) from 12 a.m. to 12:00 p.m., as passenger handling will not be possible.

We currently estimate that flight operations will only be possible to a limited extent on Tuesday afternoon as well as for the rest of the week"

* LH:s Chat Assistant krashar och klarar inte av refund. "A technical error occured"
Någon drog pluggen på Chat Assistant.

"Just as our airplanes need to be maintained, so does our chat assistant. We are preparing everything so that the conversation can take off as soon as possible."

Än så länge är det bara LH2415 (kl 1220) som verkar vara inställd på torsdag. Förhoppningsvis håller det i sig.
6 dagar i rad har LH1694 till Prag varit inställd, den är ännu inte inställd för morgondagen vilket bådar lite gott!
Imorgon är det 2/4 inställda flighter till München från Stockholm enligt Swedavia, så förhoppningsvis har väl upprampningen börjat och ljuset i tunneln syns!

Kanske någon som har mer info om detta överhuvudtaget påverkar övriga flyg men fick precis denna notis från ERV:
IMG_4242.jpeg

även Aftonbladet skriver om händelsen:

Kanske någon som har mer info om detta överhuvudtaget påverkar övriga flyg men fick precis denna notis från ERV:
Visa bifogad bild 148333
även Aftonbladet skriver om händelsen:
Ingen påverkan alls på mitt flyg med avgång 1035 åtminstone. Mam väl möjligen ha påverkat om man stod parkerad precis bredvid och inte fick åka ut pga räddningsfordon eller så kan jag gissa men annars märks det nog inte så mycket.

Edit: ser ut att ha varit ryan operated by buzz.

Toppen