Senaste nytt

Trafikvarningstråden

lilly k

Medlem
Någon som vet varför man fortfarande inte använder bana 1 på Arlanda? Har varit köer varandra dag denna vecka. Också i och för sig beroende på vädret.
 
Totalt stopp nere i södra Sverige på Södra stambanan. Ett godståg har rivit en kontaktledning och man väljer att ställa in alla avgångar med X2000 fram till tidigast 17:00 idag ut från Stockholm. Kommer köras dubbla ihopkopplade X2000 senare också är tanken.

Oregelbunden trafik med dom tågen som redan är ute och rullar. Flera tåg är mellan 2-4h försenade på grund av stoppet!
Förvänta er att detta lär påverka västra stambanan också mot Göteborg en aning.
 

eddo

Medlem
Kön till passkontrollen på ARN T5 är just nu lång! Bland den längsta jag sett (jag är inte här jätteofta så har inte riktigt koll på vad normallängden är). :eek:
 
Last edited:

TjudöBoy

Medlem
Lite "heads up" om ngn skall resa från Arlanda idag.

Sitter i Östersund och väntar på inkommande flyg från Arlanda (försenat över en timme) och tydligen så beror det på att det endast är en bana öppen på Arlanda för tillfället!?:oops:
Får se hur länge det pågår och om det blir långa förseningar, skall till GOT med SK161 och har ett möte som jag skall på...
 

palmen

Moderator
Lite "heads up" om ngn skall resa från Arlanda idag.

Sitter i Östersund och väntar på inkommande flyg från Arlanda (försenat över en timme) och tydligen så beror det på att det endast är en bana öppen på Arlanda för tillfället!?:oops:
Får se hur länge det pågår och om det blir långa förseningar, skall till GOT med SK161 och har ett möte som jag skall på...
Det har varit extrem dimma idag på morgonen ute vid Arlanda med mer eller mindre ingen sikt alls. Det är anledningen till att plan inte kan starta och landa som normalt
 
Toppen