Senaste nytt

Trafikvarningstråden

SAS förre VD Mats Jansson hotade med att flytta trafik från CPH till ARN och OSL om strejkerna i CPH fortsatte, detta var väl i slutet av 00 talet
Rickard Gustavsson verkar enligt min mening vara en tuffing, det är väl dax att ta på sig slaktarskjortan nu.

Då blev det hotell i natt. Hilton bredvid Kastrup. Riktigt kanonrum vilket ju känns okay. Flyga blir det i morgon samma tid med Sk997 och på favoritplatsen 1G som det skulle varit i dag.. Till slut, då mina krafter var klart, och @peterock anslutit hjälpte SAS (Mette) till med arrangemang. Man får trots allt, mitt i eländet, berömma personalen för att kunna stå och ta emot sådana aggressiva påhopp som vissa passagerare ger.

Det pågår en mindre pilotstrejk på Norwegian för närvarande.

INFORMASJON VEDRØRENDE PILOTSTREIKEN I NORWEGIAN
Norwegian beklager på det sterkeste den usikkerheten våre passasjerer opplever i forbindelse med bruddet i meklingen mellom Norwegian Air Norway (NAN) og Norwegian Pilot Union/Parat. Norwegians mål er å gjennomføre et tilnærmet normalt flyprogram gjennom helgen da en begrenset andel av pilotene er tatt ut i streik. Langrutene mellom Skandinavia/England og USA/Asia går som normalt.

Flyger Norwegian (inte jag som bokat) ARN-LGW på tisdag morgon i nästa vecka, nån som vet hur det ser ut med pilotstrejken?

Flyger Norwegian (inte jag som bokat) ARN-LGW på tisdag morgon i nästa vecka, nån som vet hur det ser ut med pilotstrejken?

Den startar "eventuellt" på onsdag och verkar då beröra merparten av all Norwegians trafik. Rimligtvis kan Norwegian som företag inte hantera en långvarig strejk av denna magnituden. Detta då massvis av passagerare helt enkelt kommer att bli strandsatta vilket är dyrt på både kort och lång sikt för flygbolaget.

Den startar "eventuellt" på onsdag och verkar då beröra merparten av all Norwegians trafik. Rimligtvis kan Norwegian som företag inte hantera en långvarig strejk av denna magnituden. Detta då massvis av passagerare helt enkelt kommer att bli strandsatta vilket är dyrt på både kort och lång sikt för flygbolaget.

I och med att det är en vecka till avresa så kanske det är löst tills dess. Vi får se vad som händer imorgon då.

Om någon ska flyga Norwegian imorgon så blir det problem! Norwegian stoppar flyget - Ekonomi - Göteborgs-Posten

Några flyg går fortfarande enligt Dagens trafikkinformasjon men inte är det många

Vi ønsker å opplyse om at følgende flyvninger planlegges å gå som normalt i morgen, onsdag 4. mars 2015:

• Flyvninger til/fra Storbritannia med rutenummer DY2400 til DY2900
  • Flyvninger til/fra Spania med rutenummer DY5100 til DY5598
  • Flyvninger til/fra Finland med rutenummer DY5599 til 5999
  • Flyvninger til/fra USA og Thailand med rutenummer DY7001 til DY7999

Toppen