Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Swiss ställde in allt jag hade bokat idag, från både CPH ich ZRH. Ombokad mha chatten till direktflight dit jag ska egentligen, lite senare i eftermiddag. Förvånansvärd snabb service! Han inte äns till transfercenter här innan ny biljett var utställd. Nu hoppas vi på att det löser sig under dageb, annars nytt försök imorn. Jag lägger mig på Amager strand i solen och väntar så länge :)

Grattis. Swiss vägrar boka om mig via chatten. Har bagage incheckat säger dem.

Försöker förklara att jag inte är i Zürich utan i Manchester.

Den hänvisar till flygplatsen. Flygplatspersonalen hänvisar till Swiss och vägrar göra något.

Swiss avslutar nu chatten efter att de sagt att de inte kan hjälpa mig.

Bra bemötande. Verkligen.

Har bokat om mig själv nu med ny biljett och hoppas på det bästa.

Grattis. Swiss vägrar boka om mig via chatten. Har bagage incheckat säger dem.

Försöker förklara att jag inte är i Zürich utan i Manchester.

Den hänvisar till flygplatsen. Flygplatspersonalen hänvisar till Swiss och vägrar göra något.

Swiss avslutar nu chatten efter att de sagt att de inte kan hjälpa mig.

Bra bemötande. Verkligen.

Har bokat om mig själv nu med ny biljett och hoppas på det bästa.
Ja, det ropades ut innan vi gick av att de som hade incheckat bagage skulle ställa sig i kö vid gaten. Resten hänvisades till transfercenter. Så gissar att bagaget ställer till det. Jag hade ingen incheckad väska pga LHs snåla Senatorförmåner, tur det i slutändan.

Ja, det ropades ut innan vi gick av att de som hade incheckat bagage skulle ställa sig i kö vid gaten. Resten hänvisades till transfercenter. Så gissar att bagaget ställer till det. Jag hade ingen incheckad väska pga LHs snåla Senatorförmåner, tur det i slutändan.

Min väska blev gatecheckad pga litet plan.

Det är roligt att notera att när personalen får reda på att flyget är inställt, vilket är ungefär samtidigt som folk med TripIt och Flighty får reda på det så försvinner all personal med kundkontakt. Sen skickar de fram stackaren som förlorade lotteriet för att berätta för oss och sen drar den också.

Nu har de bokat om mig till imorgon eftersom de vägrat boka om till Norwegian som faktiskt flyger. Så bokade ny biljett själv så verkar faktiskt komma hem idag, med lite flyt. Så får jag processa detta mot Swiss sen.

Min väska blev gatecheckad pga litet plan.

Det är roligt att notera att när personalen får reda på att flyget är inställt, vilket är ungefär samtidigt som folk med TripIt och Flighty får reda på det så försvinner all personal med kundkontakt. Sen skickar de fram stackaren som förlorade lotteriet för att berätta för oss och sen drar den också.

Nu har de bokat om mig till imorgon eftersom de vägrat boka om till Norwegian som faktiskt flyger. Så bokade ny biljett själv så verkar faktiskt komma hem idag, med lite flyt. Så får jag processa detta mot Swiss sen.
Här var det tvärtom. LH-gruppens stationschef tog befäl och hade tre-fyra pers som stod redo och tog emot i gaten och Aviator har öppnat flera diskar i transfercenter.

Det mesta verkar rulla på här på CPH. SAS minst drabbat. LHs flyg till MUC och FRA avgår som de ska. Mest SN och Swiss som är drabbade. Beror nog på hemflygplatsens system.

Här var det tvärtom. LH-gruppens stationschef tog befäl och hade tre-fyra pers som stod redo och tog emot i gaten och Aviator har öppnat flera diskar i transfercenter.

Det mesta verkar rulla på här på CPH. SAS minst drabbat. LHs flyg till MUC och FRA avgår som de ska. Mest SN och Swiss som är drabbade. Beror nog på hemflygplatsens system.

Bra, tror detta är ett problem som bottnar mycket i outsourcad chatkundtjänst och personalen på Manchester flygplats. De satt på händerna i flera timmar och blev sen tagna på sängen när det kom resenärer som förväntade sig att vara ombokade.

Sorry för lite spam i tråden idag.

Kan verkligen rekommendera CPHs egen app idag. Den är snabbast med all info när man har valt att följa en flight i appen. Redan innan vi pushbackat förstod jag att något var fel. Fick notis från CPH-appen om gate change från A9 till E5. Ehhh gate change efter boarding? Då är något galet. Sen fick jag canceled osv före alla andra i...CPH-appen! Danskarna gör något bra iaf.

Toppen