Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Är det någon som sett någon indikation på var de faktiskt spärrat av? Är det kört även för de som har förbokad parkering i phusen vid T5? Och isåfall - kommer man fortfarande *ut*, eller blir man i praktiken inlåst?

I Zürich har de ett dataproblem, all flygtrafik över landet ligger nere
LX1255 från ARN har inte kommit i väg ännu.

0C271605-EC2E-406A-9957-C6916CA20186.png

Fick just ett meddelande att Iberia (Iberia Express Air Nostrum) ställer in ett flyg Madrid-Bordeaux - IB8700 - jag skulle flyg med imorgon p.g.a. "a handling strike" ("huelga de handling" för den som vill utöka sitt spanska ordförråd). Efter en snabb googling hittar jag inte om strejken är i Spanien/Madrid eller i Frankrike/Bordeaux. Någon som vet, så jag kan bilda mig en uppfattning om vilka alternativ som kan tänkas ta mig till destinationen (och hem på måndag) ifall Iberia inte erbjuder något inom de utlovade två timmarna.
Strejken torde inte vara igång än, för dagens IB8700 är fortfarande schemalagt.

"When it rains, it pours":
  • AMS Schiphol har beslutat att maximalt tillåta 67,500 resenärer per dag i juli och 72,500 resenärer per dag i augusti. Om alla flyg är fulla finns det 81,000 resenärer per dag, dvs teoretiskt 15% för många i juli
  • BRU Bryssel strejk på säkerhetsbolaget G4S måndag 20 juni. Brussels Airlines har ställt in hälften av sina avgångar. Ett flertal fackföreningar har strejk och/eller demonstrationer 20 juni, så det kan bli kaotiskt lite varstans
  • Brussels Airlines piloter och kabinpersonal har strejkvarslat för torsdag-lördag 23-25 juni. Eftersom det "bara" är varsel än så länge, går det ännu inte att få fria ombokningar och man uppmanas att inte ringa deras service center
  • Ryanairs belgiska anställda strejkar fredag-söndag 24-26 juni
  • Ryanairs spanska anställda strejkar 24-26 juni samt 30 juni-2 juli
  • Ryanairs portugisiska anställda strejkar fredag-söndag 24-26 juni

Toppen