Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om det var trafikolycka eller ej, men jag såg lång bilkö på E4:an mellan Upplands Väsby och Arlandastad avfarten på färdsriktning mot Arlanda.

Om ni åker med taxi till Arlanda, vänligen räkna med att ta extra tid med bil.
 

Dr. Miles

Expert
Det måste ha varit trafikolycka på E4:an mellan Upplands Väsby och Arlanda då det är enorm kö på Gamla Stockholmsvägen.

De som tänker att ta taxi till Arlanda bör ni kolla trafiksituation med chaffören.
 

Agö

Medlem
Verkar vara stökigt på Arlanda och Bromma denna morgon. Är inte själv på väg upp men fick följande bild från Arlanda skickad till mig.

December 2012 020.jpg

En vän i Bryssel fick precis veta att hans SN-kärra till Bromma är inställd.
 

jth

Medlem
Verkar vara stökigt på Arlanda och Bromma denna morgon. Är inte själv på väg upp men fick följande bild från Arlanda skickad till mig.

Visa bifogad bild 11846

En vän i Bryssel fick precis veta att hans SN-kärra till Bromma är inställd.

Enligt SNOWTAM så går arlanda på 1-baneoperation just nu, vilket är förståeligt med tanke på värdet. Därför är det nog rätt trångt både på ankommande och avgående. Swedavias trafikinfosida är för övrigt nere :)

Nu tittar jag på flightradar24 också och enligt den så går inget till eller från Arlanda ... Det enda jag ser är Rossya's flight från LED som verkar ligga i vänteläge.
 
Last edited:

LinuxSam

Medlem
Mitt flyg från Chicago landade 20 minuter före tidtabell, som vanligt... :) Landingen var lite häftig... När jag kom till SkyCity så var hela ankomsttavlan röd.
182324_3733068339917_1809796716_n.jpg


Jag har sett några flygplan lyfta men det är långt mellan dem och jag har inte sett några landningar. Snöröjningen kör för fullt, jag ser dem ungefär var 10:e minut där ute på banan.

Mitt flyg till Kiruna ska gå 11:35. Jag hoppas det kommer iväg.

/LinuxSam
 

jth

Medlem
Enligt svd.se har man ställt in all trafik under morgonen från Arlanda. Det enda jag såg på flightradar 24 under den sista stunden var två DY-kärror som gick iväg.
 

LinuxSam

Medlem
Subjektivt så tycker jag att sikten blir sämre och sämre. Snöflingorna har blivit mindre...

Nu åker snöröjningen åt andra hållet men det är knappt man kan se dem. Man ser lite orangea blinklampor...

/LinuxSam
 
Toppen