Senaste nytt

Trafikvarningstråden

pswe

Medlem
Gælder det også SAS Fast track? Skal gennem fredag morgen med afgang kl. 7
Finns tyvärr ingen särskild SAS fast track på Arlanda utan alla bolag använder samma. Oftast går den ok, hade en dålig upplevelse i fredags, appen och även Swedavias skyltar angav 3 minuter, det tog 29 minuter att komma igenom.
 

TLC

Medlem
Finns tyvärr ingen särskild SAS fast track på Arlanda utan alla bolag använder samma. Oftast går den ok, hade en dålig upplevelse i fredags, appen och även Swedavias skyltar angav 3 minuter, det tog 29 minuter att komma igenom.
Tak. Jeg kommer i god tid!
 

DRG

Medlem
Jag har aldrig varit med om lång kö i fast track på ARN, eller sett rapporter på BC om det, oavsett längden på köerna till vanliga säkerhetskontrollen. Gäller båda säkerhetskontrollerna på T5.
Jag resten torsdagskväll och då var det mer än 20 min kö i Fast Track på båda sidor
 

011430121

Medlem
I Danmark speciellt i Köpenhamn området med Roskilde , Stora Bältbron (som kommer vara avstängd för bilar i 6 timmar den 2 juli) och syd Jylland kommer det att vara många avspärrningarna mellan den 1juli 2022 till och med 3 juli tack vare att Tour de France startar inDanmark i år

Källa STANBY.dk
Fokus på offentlig transport under Tour de France - STANDBY.dk

På denna tråd kan du se de tre etappernas i Danmarks sträckning Transport til Touren
 

TasselT

Medlem
Detta är egentligen ingen trafikvarning utan mer ett konstaterande att trafiken ökar och börjar bli som förr i tiden.

Flög i går 12/5 GOT-ARN-UME och det var lång kö till insläppet till säkerhetskontrollen vid entrén på GOT och sedan även lång kö till själva kontrollen - men även kö för att komma till en ledig incheckningsautomat.
Inte helt fullt flyg GOT-ARN men i princip helt fullt ARN-UME med PLUS ända ner till rad 10.
Vid inflygningen till Arlanda fick både vårt flyg och - vad jag såg på FR24 - ett ankommande plan från Luleå göra en 360-grads sväng pga kö in till ARN.
Inte nog med det - sedan var det både gate och personalbrist på ARN så både vi och några plan till fick vänta för att angöra gaten och ett plan från Arvidsjaur fick stå ute på taxibanan ett bra tag efter landningen och vänta på sin gate pga att det var fullt.

Detta alltså en vanlig torsdag på ARN i mitten av maj mellan 17-18.
När jag flög samma sträcka vid samma tid för en månad sedan - också på en torsdag - var det långt ifrån lika mycket folk eller plan.

/ TT
 

srg

Medlem
Kontrollerad utrymning av Arlanda T5 runt gaterna 1-10 enl Swedavia.se:
Controlled evacuation of part of Terminal 5
Updated: 2022-05-16 kl. 13:28
Due to an ongoing security incident, a controlled evacuation of one of the piers in Terminal 5 is being carried out. If you are in the area of gates 1-10, follow the instructions from staff on site and head towards Pier F.
 

Kimmen00

Medlem
Kontrollerad utrymning av Arlanda T5 runt gaterna 1-10 enl Swedavia.se:
Controlled evacuation of part of Terminal 5
Updated: 2022-05-16 kl. 13:28
Due to an ongoing security incident, a controlled evacuation of one of the piers in Terminal 5 is being carried out. If you are in the area of gates 1-10, follow the instructions from staff on site and head towards Pier F.

Arlanda – Terminal 5 utrymd efter hot mot flygplan
 
Toppen